Sisuturundus on meediakommunikatsiooni valdkonna suhteliselt uus nähtus, millel on puude ühtaegu nii ajakirjanduslike ja suhtekorralduslike tekstide loome, reklaami, meediamajanduse ja –regulatsioonide ja auditooriumi vastuvõtu problemaatikaga. Käesolev teema on tõstatunud päevakorda, kuna meedia toimemehhanismid on suures muutuses nii Eestis kui mujal maailmas. Ajakirjandusväljaannete, tarbijate ja reklaamiandjate huvid on kaotamas ühisosa ning vajavad mitmes vaates uusi lahendusi.
Uurimisvaldkonna perspektiive kinnitab Jyvaskylä Ülikooliga koostöös läbiviidud pilootprojekt „Transparency of New Forms of Media Advertising Online. Sellega seoses näeme vajadust ja võimalust rahvusvahelise teadlaste koostöö võrgustiku arendamiseks ja teadusartiklite (1.1.; 1.2.) publitseerimiseks. Meie uurimisgrupi järgneva 2 aasta peamine eesmärk on valdkondliku uurimisvõrgustiku moodustamine Balti- ja Põhjamaades ning partnerriikides rakendatud praktikate tundmaõppimine. Loodav koostöövõrgustik annab võimaluse koguda lokaalset infot erinevate sihtriikide praktikate kohta ning viia sellel põhjal läbi võrdlevaid uuringuid. Võrgustikku on plaan kaasata ülikoole kõikidest Balti- ja Põhjamaadest, sh. Soomest Jyvaskylä Ülikool, Islandilt Islandi Ülikool, Rootsist Lundi Ülikool, Taanist Aarhusi Ülikool, Norrast Bergeni Ülikool. Lätist ja Leedust vastavalt MEDIT partnerülikoolid Baltic Centre for Media Excellence ja Vilniuse Ülikooli kommunikatsiooni osakond.
Projekt taotleb laia, interdistsiplinaarset vaadet, sh. nii meedia järelevalve, meediakanali, sisulooja (ajakirjanik, suhtekorraldaja, reklaamiagentuur), tellija ja auditooriumi (sõnumi vastuvõtja) perspektiivist. Valdkonna problemaatika tervikpildi täpsustamine võimaldab valida järgnevaks perioodika perspektiivseim fokuseeritud uurimissuund. Projekt annab oma panuse Euroopa (globaalse) kommunikatsiooniruumi mõistete ja turuosaliste vastutustundliku praktika printsiipide riikideüleseks ühtlustamiseks ja avab võimalusi jätkutegevuste rahastusallikate leidmisel.