See veebileht kasutab küpsiseid kasutaja sessiooni andmete hoidmiseks. Veebilehe kasutamisega nõustute ETISe kasutustingimustega. Loe rohkem
Olen nõus
"ERMOS järeldoktori uurimistoetus" projekt ERMOS79
ERMOS79 (ERMOS79) "Ristmeedia vormide evolutsioonidünaamika: väljakutsed Põhja-Euroopa meediatööstuse väikese ja keskmise suurusega ettevõtetele (1.09.2011−31.08.2014)", Indrek Ibrus, Tallinna Ülikool.
ERMOS79
Ristmeedia vormide evolutsioonidünaamika: väljakutsed Põhja-Euroopa meediatööstuse väikese ja keskmise suurusega ettevõtetele
Evolutionary Dynamics of Crossmedia Forms: The Challenges for the Media Industry‘s SMEs in Europe’s North
1.09.2011
31.08.2014
Teadus- ja arendusprojekt
ERMOS järeldoktori uurimistoetus
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.4. KultuuriuuringudH352 Grammatika, semantika, semiootika, süntaks 6.3. Muud humanitaarteadused (filosoofia - s.h. teaduse ja tehnika filosoofia, kunstiteadused, kunstiajalugu, kunstikriitika, maalikunst, skulptuur, muusikateadus, teatriteadus, religioon, teoloogia jne.)34,0
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.14. Kommunikatsiooni- ja infoteadusedS265 Meedia ja kommunikatsiooniteadused5.4. Teised sotsiaalteadused (sotsiaal- ja kultuurantropoloogia, etnoloogia, demograafia, inim-, majandus- ja sotsiaalgeograafia, munitsipaal- ja regionaalplaneering, haldusjuhtimine, õigusteadus, lingvistika, politoloogia, sotsioloogia jne.33,0
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.12. MajandusteadusS185 Kaubandus- ja tööstusökonoomika5.2 Majandusteadus ja ärindus33,0
AsutusRollPeriood
Tallinna Ülikoolkoordinaator01.09.2011−31.08.2014
PerioodSumma
01.09.2014−31.08.201486 400,00 EUR
86 400,00 EUR

This project departs from the recognition that contemporary media industries have started to invest a lot of resources and attention into what is now known as ‘crossmedia’ strategies. Digitalization has conditioned media convergence into a seamless network of devices and platforms in which sophisticated multimodal forms of content can travel, whereas screenic devices and access to content are increasingly ubiquitous. The new crossmedia strategies could be therefore understood as industry’s new solutions to engage with their increasingly volatile, but participatory audiences via a variety of platforms. The project also recognizes that such industry activities emerge as an important source of complexity in modern cultures. With crossmedia strategies becoming central to the production of culture as well as to its consumption these will generate the important dynamic establishing the many constitutive continuities and discontinuities in cultures. It is due to the high profile industry engagement already in the rather early phases of the evolution of crossmedia forms that this project sets as its aim to study the co-evolutions in the textual forms of crossmedia, in the practices of their production and consumption and in the industry’s institutional organization – making up the ‘evolutionary dynamics’ of crossmedia forms. Special emphasis will be given to the related challenges of the local SMEs – in the context of the increasingly global marketplace for media products. For studying these dynamics a multidisciplinary analytic framework will be applied that integrates cultural semiotics, evolutionary economics and systems theoretical sociology/complexity theory. Special attention will be given to user agency and participation in the studied dynamics. The practical goal of the project is to arrive at policy recommendations on how to improve the regulative conditions for the regional media and cultural industries to facilitate them innovating with crossmedia productions.