See veebileht kasutab küpsiseid kasutaja sessiooni andmete hoidmiseks. Veebilehe kasutamisega nõustute ETISe kasutustingimustega. Loe rohkem
Olen nõus
"Mobilitas Pluss Returning Researcher Grant / Mobilitas Pluss tagasipöörduva teadlase toetus" projekt MOBTP81
MOBTP81 "Gümnaasiumiõpilaste tehnoloogia- ja inseneeria valdkonnaga seotud karjääriorientatsioone määratlevate tegurite uurimine (1.09.2018−31.08.2020)", Katrin Vaino, Tartu Ülikool, Loodus- ja täppisteaduste valdkond, ökoloogia ja maateaduste instituut.
MOBTP81
Gümnaasiumiõpilaste tehnoloogia- ja inseneeria valdkonnaga seotud karjääriorientatsioone määratlevate tegurite uurimine
Exploring factors determining gymnasium students’ technology and engineering-related career orientations
1.09.2018
31.08.2020
Teadus- ja arendusprojekt
Mobilitas Pluss Returning Researcher Grant / Mobilitas Pluss tagasipöörduva teadlase toetus
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.10. KasvatusteadusedS270 Pedagoogika ja didaktika5.3. Haridusteadused100,0
PerioodSumma
01.09.2018−31.08.202072 010,00 EUR
72 010,00 EUR

Uurimuse eesmärgiks on välja töötada empiiriline mudel, mis aitaks selgitada gümnaasiumiõpilaste tehnoloogia- ja inseeriaalaseid (T&I) karjääriorientatsioone. Toetudes suures osas sotsiaal-kognitiivsele karjääriteooriale, töötatakse välja ja valideeritakse õpilasküsimustik, mida saab kasutada nii iseseisva kui ka eel-järel küsimustikuna. Küsimustiku abil uuritakse järgmiste tegurite mõju õpilaste T&I-ga seotud karjäärieesmärkidele: õpilase enesetõhusus ja individuaalne huvi T&I-ga seotud tegevuste ja küsimuste suhtes; kontekstuaalne toetus ning takistused; tulemuse ootused ja karjääriteadlikkus; õpilaste arusaamad tehnoloogiast. Kavandatakse sekkumine 7-8 gümnaasiumis kasutades 3 väljatöötatud õppemoodulit, mis keskenduksid eelnevalt tuvastatud kriitilistele faktoritele, mida oleks õppeprotsessi kaudu võimalik mõjutada. Sekkumise mõju hinnatakse järelküsimustikuga, mille tulemusi trianguleeritakse õpetajate ning fookusgrupi õpilastega läbiviidud intervjuudest saadud andmetega.
The study’s main goal is to develop an empirical model able to explain gymnasium students career orientations towards technology and engineering (T&E). A student questionnaire which is mostly based on Social Cognitive Career Theory, is devised and validated to be used as an independent, as well as a pre-post, instrument. Through the questionnaire, the impact of motivational and self-efficacy factors towards T&E related issues and activities, contextual supports and barriers, outcome expectancy, careers awareness, and conceptions of technology, on students’ career goals, are explored. An intervention is planned in 7-8 gymnasiums using learning modules specifically designed to critically address established factors deemed changeable in the school situation. The intervention is evaluated by post implementation of the questionnaire. Outcomes are triangulated with interview outcomes from participating teachers and focus group interviews with selected students.