"Muu" projekt 126L
126L "Trammide staatilise pingemuunduri väljatöötamine (3.05.2001−31.12.2001)", Juhan Laugis, Tallinna Tehnikaülikool, Tallinna Tehnikaülikool, Energeetikateaduskond, Elektrotehnika instituut, Elektriajamite ja elektrivarustuse õppetool.
126L
Trammide staatilise pingemuunduri väljatöötamine
Design of static voltage converter for tramms
Trammide staatilise pingemuunduri väljatöötamine
3.05.2001
31.12.2001
Teadus- ja arendusprojekt
Muu
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
4. Loodusteadused ja tehnika4.8. Elektrotehnika ja elektroonikaT125 Automatiseerimine, robootika, juhtimistehnika2.2. Elektroenergeetika, elektroonika (elektroenergeetika, elektroonika, sidetehnika, arvutitehnika ja teised seotud teadused)35,0
4. Loodusteadused ja tehnika4.8. Elektrotehnika ja elektroonikaT170 Elektroonika 2.2. Elektroenergeetika, elektroonika (elektroenergeetika, elektroonika, sidetehnika, arvutitehnika ja teised seotud teadused)35,0
4. Loodusteadused ja tehnika4.8. Elektrotehnika ja elektroonikaT190 Elektrotehnika 2.2. Elektroenergeetika, elektroonika (elektroenergeetika, elektroonika, sidetehnika, arvutitehnika ja teised seotud teadused)30,0
AsutusRiikTüüp
Tallinna Trammi- ja Trollibussikoondise AS
PerioodSumma
03.05.2001−31.12.2001180 000,00 EEK (11 504,10 EUR)
11 504,10 EUR
muu - > siseriiklik leping

Eesmärgiks on töötada välja uue lahendusega korgsageduslik trammi sisetoitemuundur, mis on varasematest lahendustest kompaktsem, odavam, energiasäästlikum ja töökindlam. On välja töötatud ja valmis ehitatud trammi staatilise pingemuunduri katseeksemplar. Selle jouosa koosneb autonoomsest inverterist, vahelduvvoolulülist ja alaldist. Inverteris on kasutatud IGBT-transistore, mis muundavad kontaktvorgu 600 V alalispinge kolmefaasiliseks korgsagedusvahelduvpingeks. See alaldatakse vahelduvvoolulülis kolmefaasiliste korgsagedustrafodega, misjärel saadav väikepinge alaldatakse kolmefaasilise mittejuhitava Schottky korgsagedusdioodidega sildalaldi abil. Muunduri juhtimiseks kasutatakse mikrokontrollerit. Juhtimise protsess toimub pinge nullvektori moduleerimise meetodil. Muunduri sisendpinge on 600 V, väljundpinge on 27 V ja nimi-väljundvool on 110 A.
-
KirjeldusProtsent
Alusuuring20,0
Rakendusuuring40,0
Katse- ja arendustöö40,0