See veebileht kasutab küpsiseid kasutaja sessiooni andmete hoidmiseks. Veebilehe kasutamisega nõustute ETISe kasutustingimustega. Loe rohkem
Olen nõus
"Horisont 2020 programm" projekt MLTOM20011R
MLTOM20011R "Linnapoliitika uuenduslikkus ebavõrdsuse vähendamisel, pidades silmas tulevaste põlvkondade vajadusi (1.01.2020−31.12.2022)", Anneli Kährik, Tartu Ülikool, Loodus- ja täppisteaduste valdkond, ökoloogia ja maateaduste instituut.
MLTOM20011R
Linnapoliitika uuenduslikkus ebavõrdsuse vähendamisel, pidades silmas tulevaste põlvkondade vajadusi
Urban PoLicy Innovation to address inequality with and for Future generaTions
UPLIFT
1.01.2020
31.12.2022
Teadus- ja arendusprojekt
Horisont 2020 programm
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.11. SotsiaalteadusedS230 Sotsiaalne geograafia5.9 Teised sotsiaalteadused100,0
AsutusRiikTüüp
Euroopa Komisjon
PerioodSumma
01.01.2020−31.12.2022251 812,50 EUR
251 812,50 EUR

UPLIFTi eesmärgiks on luua innovatiivne lähenemine linnapoliitikas, et vähendada sotsiaal-majanduslikku ebavõrdsust. Senised ebavõrdsuse vähendamise poliitikad on sageli osutunud mittetõhusateks, kuna ei arvesta haavatavate leibkondade elustrateegiate- ja käitumismustritega. Kehtivad poliitikad ei ole ka tõhusad, et vastu seista majanduskriisi-järgsel perioodil aset leidvale suurenevale sotsiaal-majanduslikule polariseerumisele ühiskonnas. UPLIFT seisab nende väljakutsetega silmitsi, ning arendab läbi kaasava koosloomise välja nn. Reflektiivse Poliitika Agenda, kaasates poliitika kujundamisse haavatavaid rühmi. Projekti eesmärgiks on kontekstitundlike paindlikult kohaldatavate poliitikate väljaarendamine. UPLIFT põhineb mitmetasandilisel uurimisraamistikul, kaardistades linnalise ebavõrdsuse protsesse ja mõjutegureid kriisijärgsel ajastul. Esmalt rakendatakse makrotaseme tulemusi, et luua kontekst mikrotaseme andmete analüüsiks. Analüüsitakse ebavõrdsuse erinevaid skaalasid ja dimensioone ELs, hoides keskmes riigi- ja regionaalse tasandi (NUTS 2) skaalat. Seejärel kitseneb uurimusfookus 16le funktsionaalse linnalisele piirkonnale (mis esindavad nelja defineeritud linnalist tüüpi) – analüüsitakse kohaliku ebavõrdsuse dimensioone ja põhjustajaid, ning rakendatud poliitikaid. Kolmandal tasemel fokuseeritakse kaheksale juhtumile, viies analüüsid läbi noorte haavatavate gruppide pilgu läbi (vanuses 15-29). Neljandal tasemel, milleks on poliitikate väljaarendamine ja elluviimine, töötab UPLIFT koostöös kohalike võtmeisikute ja kogukondadega välja reflektiivsed poliitikad. Haavatavad noorte grupid on nende poliitikate keskmes, lähtudes hariduslikust, eluaseme ning tööturu vaatenurgast. Varajased sekkumised elukaare varases järgus on eriti olulised, kuna varajased ebavõrdsuse mustrid tavatsevad elukaarel edasi kanduda, ning sageli ka võimenduda.
UPLIFT seeks to establish an innovative approach to urban policy design for reducing socio-economic inequalities. It acknowledges that policies aiming to reduce inequalities are often ineffective, as they do not respond properly to the strategies and behaviours of vulnerable households. At the same time, policy failure in the face of increasing socio-economic polarisation, especially in the post-crisis period and under the fourth industrial revolution, could further destabilise social cohesion and resilience. To address this challenge, UPLIFT aims to develop a Reflexive Policy Agenda through participatory co-creation: with the inclusion of vulnerable policy beneficiaries, the project will yield context-specific, flexible, adaptable policies, with appropriate feedback mechanisms. UPLIFT follows a multi-layer research method to map the processes and drivers of urban inequality in the post-crisis context. It uses macro level findings to contextualise micro level outcomes. It analyses the scale and dimensions of inequality in the EU, focusing on the national and regional (NUTS 2) scale. It then narrows down to sixteen functional urban areas (representing four robust urban types), looking at local inequality dimensions and drivers, and interpreting policy responses. On the third level the research narrows again to eight case studies, where micro-level analyses of vulnerability are carried out through the lens of youth (aged 15-29). Finally, in four Implementation sites UPLIFT co-creates reflexive policies with local stakeholders and communities, putting vulnerable youth in the centre from an educational, housing, or employment perspective. This focus on youth is not only a research tool, but is strongly justified by recent economic and policy shifts, which have put them most at risk of poverty and vulnerability in Europe. Additionally inequality at an early age tends to increase over the life cycle of the age cohort, necessitating early interventions.
KirjeldusProtsent
Alusuuring50,0
Rakendusuuring50,0
AsutusRollRiikTüüpKommentaar
Asociatia Grup de Actiune Locala SepsipartnerRumeenia
Ayuntamiento de BarakaldopartnerHispaania Kuningriikettevõte
CENTRO DE ESTUDOS PARA A INTERVENCAO SOCIALpartnerPortugali Vabariik
FUNDACION DEUSTO partnerHispaania Kuningriik
ICLEI EUROPEAN SECRETARIAT GMBH (ICLEI EUROPASEKRETARIAT GMBH)partnerSaksamaa Liitvabariik
MTU EESTI AVATUD NOORTEKESKUSTE ÜHENDUSpartnerEesti Vabariik
SUPPEDITOpartnerRumeeniaettevõte
TARKI Tarsadalomkutatasi Intezet ZrtpartnerUngari Vabariikettevõte
TECHNISCHE UNIVERSITEIT DELFTpartnerMadalmaade Kuningriikülikool
THE YOUNG FOUNDATION LBGpartnerSuurbritannia ja Põhja-Iiri Ühendkuningriik
UPPSALA UNIVERSITETpartnerRootsi Kuningriikülikool
URBANPLUS DROSTE&PARTNER SOZIALWISSENSCHAFTLER PARTNERSCHAFTpartnerSaksamaa Liitvabariikettevõte
VAROSKUTATAS (METROPOLITAN RESEARCHINSTITUTE) KFTkoordinaatorUngari Vabariikettevõte
Woonstichting De KeypartnerMadalmaade Kuningriik