See veebileht kasutab küpsiseid kasutaja sessiooni andmete hoidmiseks. Veebilehe kasutamisega nõustute ETISe kasutustingimustega. Loe rohkem
Olen nõus
"Eesti Teadusfondi uurimistoetus" projekt ETF5677
ETF5677 "Koolilaste vaimse arengutaseme hindamine ja õpiedukust mõjutavad tegurid (1.01.2004−31.12.2006)", Jüri Allik, Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond.
ETF5677
Koolilaste vaimse arengutaseme hindamine ja õpiedukust mõjutavad tegurid
Mental development of Estonian school-children and factors affecting academic achievement
1.01.2004
31.12.2006
Teadus- ja arendusprojekt
Eesti Teadusfondi uurimistoetus
ValdkondAlamvaldkondCERCS erialaFrascati Manual’i erialaProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.10. KasvatusteadusedS286 Ortopedagoogika5.3. Haridusteadused50,0
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.8. PsühholoogiaB760 Psühhonoomika 5.1. Psühholoogia ja tunnetusteadused50,0
AsutusRollPeriood
Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskondkoordinaator01.01.2004−31.12.2006
PerioodSumma
01.01.2004−31.12.2004170 000,00 EEK (10 864,98 EUR)
01.01.2005−31.12.2005157 997,65 EEK (10 097,89 EUR)
01.01.2006−31.12.2006161 160,00 EEK (10 300,00 EUR)
31 262,87 EUR

Käesoleva projekti eesmärgiks on uurida representatiivse valimi alusel Eesti koolilaste kognitiivsete võimete arengut ajas ning analüüsida, millisel määral sõltub kooliedukus õpilaste vaimsetest võimetest ja isiksuslikest näitajatest. Seejuures on tähelepanu keskmes järgnevad alateemad: * Eesti 7-18 aastaste koolilaste vaimsete võimete normid. Eesmärgiks on välja töötada vanuselised ja soolised normid Raveni Standartsete Progresseeruvate Maatriksite (Raven's Standard Progressive Matrices ehk SPM) jaoks. SPM on üks maailmas enam kasutust leidnud mõõtevahend laste ja noorukite vaimse võimekuse arengutaseme hindamiseks, mida peetakse üheks kõige paremaks üldise vaimse arengutaseme mõõtmisvahendiks. * Vaimsete võimete püsivus ja muutlikkus. Eesmärgiks on kindlaks teha, milline SPM abil mõõdetud vaimsete võimete ajaline stabiilsus. Kestus- ehk longituuduuringu abil on kavas testida samu katseisikuid paari aastase vahega ja teha kindlaks, mis vaimsete võimete tasemes ja struktuuris aja jooksul ja erinevates vanustes muutub ning püsib ajas stabiilsena. * Akadeemilist edukust mõjutavad tegurid: võimed, isiksus ja keskkond. Eesmärgiks on välja selgitada peamised tegurid, mis määravad kindlaks Eesti koolilaste akadeemilise edukuse. Peamisteks tegurite rühmadeks on laste vaimne võimekus, nende isiksuslikud omadused (kaasa arvatud enesehinnang ja motiveeritus) ja erinevad keskkondlikud faktorid nagu elukeskkond (maa-linn), kooli headus (tavakoolid vastandina "eliitkoolidele") jne.
The main goal of the project is to explore developmental trajectory of mental abilities of Estonian school-children and analyse to what extent their academic achievement depends on their level of intelligence and personality characteristics such as personality dispositions, self-esteem and motivation. The current project will focus on following research goals: * The establishment of national age-norms of intelligence. The purpose of this subgoal is to establish the gender and age-norms of general mental abilities representative to the population of Estonian school-children (from 7 to 18 years) on the basis of the Raven Standard Progressive Matrices (SPM). SPM is one of the most popular and highly valued assessment tools to measure psychometrically general cognitive abilities of children and adolescents. * Change and stability of mental abilities. The second aim is to study the temporal stability of general mental abilities as measured by SPM. The extent of changes in level and structure of intelligence will be explored using test-retest method where the same participants will be re-tested in process of two years. * Academic achievement as a function of mental abilities, personality and social context. In this study, several psychological factors will be examined as possible deteminants of academic achievement. According to the hypothesis, mental abilities, personality traits (included self-esteem and motivation) and also social-cultural factors may have a significant effect on academic achievement. To control the hypothesis, several regional (different country regions) and life-conditional (countryside versus city) influences are intended to investigate.