See veebileht kasutab küpsiseid kasutaja sessiooni andmete hoidmiseks. Veebilehe kasutamisega nõustute ETISe kasutustingimustega. Loe rohkem
Olen nõus
"Muu" projekt V362
V362 "Mittestatsionaarne hõõre torudes ja kanalites (1.05.2007−30.09.2009)", Tiit Koppel, Tallinna Tehnikaülikool, Tallinna Tehnikaülikool, Ehitusteaduskond, Mehaanikainstituut, Hüdro- ja aeromehaanika õppetool.
V362
Mittestatsionaarne hõõre torudes ja kanalites
Unsteady friction in pipes and ducts
Unsteady friction in pipes and ducts
1.05.2007
30.09.2009
Teadus- ja arendusprojekt
Muu
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
4. Loodusteadused ja tehnika4.15. Ehitus- ja kommunaaltehnikaT220 Tsiviilehitus, Hüdrotehnoloogia, avameretehnoloogia, pinnasemehhaanika 2.1. Ehitusteadused (ehitusprojekteerimine, ehitustehnika, tööstus- ja tsiviilehitus ning teised seotud teadused)50,0
4. Loodusteadused ja tehnika4.13. Mehhanotehnika, automaatika, tööstustehnoloogiaT210 Masinaehitus, hüdraulika, vaakumtehnoloogia, vibratsioonakustiline tehnoloogia 2.3. Teised tehnika- ja inseneriteadused (keemiatehnika, lennundustehnika, mehaanika, metallurgia, materjaliteadus ning teised seotud erialad: puidutehnoloogia, geodeesia, tööstuskeemia, toiduainete tehnoloogia, süsteemianalüüs, metallurgia, mäendus, tekstiilitehnoloogia ja teised seotud teadused).50,0
AsutusRiikTüüp
EC supported Transnational Access program of HYDRALABIII
PerioodSumma
01.05.2007−30.09.2009100 000,00 EEK (6 391,16 EUR)
6 391,16 EUR
välisleping, VI raamprogramm

Mittestatsionaarse voolamise eksperimentaalsete andmete kogumine täismõõdus hüdrauliliselt karedas torus suurtel Reynoldsi arvudel ning hästi kontrollitud kiirendustel ja aeglustumistel. Andmeid kasutatakse voolamise füüsikaliste protsesside selgitamiseks, teoreetiliste mudelite täiustamiseks ja empiiriliste tegurite määramiseks.
Acquisition of experimental data on unsteady skin friction on a full scale in large hydraulically round-walled pipes at high Reynolds numbers and well-controlled acceleration or deceleration rates. The data will be used to get more insight into the physical processes involved, to improve the theoretical models and supply empirical coefficients.
KirjeldusProtsent
Alusuuring50,0
Rakendusuuring30,0
Katse- ja arendustöö20,0