See veebileht kasutab küpsiseid kasutaja sessiooni andmete hoidmiseks. Veebilehe kasutamisega nõustute ETISe kasutustingimustega. Loe rohkem
Olen nõus
"Personaalse uurimistoetuse rühmagrant (PRG)" projekt PRG83
PRG83 "Vedeliku ja konstruktsiooni vastasmõju modelleerimine laeva dünaamiliste koormuste ja käitumise hindamiseks. (1.01.2018−31.12.2022)", Kristjan Tabri, Tallinna Tehnikaülikool, Inseneriteaduskond, Ehituse ja arhitektuuri instituut.
PRG83
Vedeliku ja konstruktsiooni vastasmõju modelleerimine laeva dünaamiliste koormuste ja käitumise hindamiseks.
Numerical simulation of the FSI for the dynamic loads and response of ships
1.01.2018
31.12.2022
Teadus- ja arendusprojekt
Personaalse uurimistoetuse rühmagrant (PRG)
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
4. Loodusteadused ja tehnika4.14. Tootmistehnika ja tootmisjuhtimineT130 Tootmistehnoloogia 2.11 Teised tehnika- ja tehnoloogiateadused100,0
PerioodSumma
01.01.2018−31.12.2018142 500,00 EUR
01.01.2019−31.12.2019142 500,00 EUR
01.01.2020−31.12.2020183 250,00 EUR
01.01.2021−31.12.2021183 250,00 EUR
651 500,00 EUR

Rahvusvaheline Mereorganisatsioon (IMO) poolt lähitulevikus rakendatavad eesmärgipõhised standardid muudavad laeva projekteerimisel kasutatavat loogikat. Optimaalse laevadisaini keskseks tööriistaks saab vedeliku ja konstruktsiooni vastasmõju (VKV) mudel, kus laevale mõjuvaid vedeliku jõude ja konstruktsiooni käitumist hinnatakse samaaegselt. Projekti eesmärgiks on sellise VKV arvutusmudeli arendamine kasutades kahesuunalist vastasmõju mudelit. Selleks ühendatakse omavaheli arvutuslik vedeliku dünaamika ning seotud talade meetod ja mittelineaarne lõplike elementide meetod. Hüdrodünaamika vaatepunktist on kesksel kohal hüdrodünaamilised löökkoormused, lainekoormus, takistus ja meresõiduomadused ning kontruktsioonimehaanika seisukohalt on fookus laevakere globaalsel käitumisel, vibratsioonil ja optimaalsel konfiguratsioonil. Numbrilisi arendusi valideeritakse TTÜ väikelaevade mudelkatsebasseinis.
New Goal Based Standard issued by IMO will change the philosophy how ships are currently designed. The central element for optimal ship design will be fluid-structure interaction (FSI) model, where ship’s behaviour and structural response under hydrodynamic loads is evaluated simultaneously. The project aims to develop such combined model using two-way partitioned approach for FSI simulations. To achieve the objective, two disciplines are combined for numerical calculations: (i) computational fluid dynamics are applied for the evaluation of fluid motions and forces; and (ii) structural mechanics using coupled beam method or non-linear finite element simulations for the evaluation of dynamic response of ship hull. Focus will be on slamming loads, resistance and seakeeping characteristics, whipping response and optimal structural configuration including geometric appendages. The developments are validated with experimental tests conducted in the ship model towing tank of SCC of TTÜ.