See veebileht kasutab küpsiseid kasutaja sessiooni andmete hoidmiseks. Veebilehe kasutamisega nõustute ETISe kasutustingimustega. Loe rohkem
Olen nõus
"Eesti Teadusfondi uurimistoetus (ETF)" projekt ETF8137
ETF8137 "Kultuuriprotsessid Interneti kogukondades. Narratiivid, väärtushinnangud ja kohaloome. (1.01.2010−31.12.2013)", Mare Kõiva, Eesti Kirjandusmuuseum.
ETF8137
Kultuuriprotsessid Interneti kogukondades. Narratiivid, väärtushinnangud ja kohaloome.
Cultural processes in the Internet societies. Narratives, values and places
1.01.2010
31.12.2013
Teadus- ja arendusprojekt
Eesti Teadusfondi uurimistoetus (ETF)
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.1. FilosoofiaH125 Filosoofiline antropoloogia 6.3. Muud humanitaarteadused (filosoofia - s.h. teaduse ja tehnika filosoofia, kunstiteadused, kunstiajalugu, kunstikriitika, maalikunst, skulptuur, muusikateadus, teatriteadus, religioon, teoloogia jne.)100,0
AsutusRollPeriood
Eesti Kirjandusmuuseumkoordinaator01.01.2010−31.12.2013
PerioodSumma
01.01.2010−31.12.2010204 000,00 EEK (13 037,98 EUR)
01.01.2011−31.12.201113 038,00 EUR
01.01.2012−31.12.201213 038,00 EUR
01.01.2013−31.12.201313 038,00 EUR
52 151,98 EUR

Grandi perioodil toetutakse seni vaatluse all olnud kogukondadele (ajutised ja püsivad on-line-rühmad, nagu geopeitus, SF, spordifännid, lemmikloomaomanikud, raskete või ravimatute haiguste põdejad); professionaalide ja mitteprofessionaalide kommunikatsioon paaris keskkonnas (meedikud versus patsiendid ja nende lähedased; astronoomid versus amatöörid jai avalike foorumite anonüümsed kajastused). Nimetatud valdkondades arvestatakse, et küsitluste ja analüüside kaudu on kirjeldatud kogukondade identiteedi ja isiklike suhete kujunemise protsessid ja iseloomustatud peamised küberkommunikatsiooni liigid koos nendega kokkukuuluva tekstiloominguga, samuti on leitud osa tunnuslikke väärtushinnanguid. Antud grandiperioodi jooksul kujunevad peamisteks küsimusteks 1) kohaloomise mehhanismid ja sellega nähtused nagu kohanostalgia, kohalooming, küberruumi loomine folkloori abil, Y.Tuani kirjeldatud unistuste maastikute fenomen. 2) traditsioonilise folkloori rakendamine küberlokaalsuse konstrueerimisse;3) Narratiivimudelid Internetis ja nende kasutamine erinevates situatsioonides, 3) traditsioonilise folkloori rakendamine isikiliku identiteedi demonstreerimiseks; 4)väikeste universaalse motiivistikuga isikujuttude kasvutendentsid ja nende funktsioonid, 5) Folkloori kasutamine kommertssaitidel.
The present research project will continue the work of grant project „Internet. Processes of construction, reproduction and transformation of narratives, values and identities“ (2005-2008). The previous grant has been successful in fulfilling its target goals: to cover the domains which have not yet been studied (temporary or permanent on-line groups such as geocachers, SF and sport-fans, pet-owners, patients with serious or incurable medical problems, etc.), to characterize the communication models, the moving information and lore of a group or virtual community; to observe communication between professionals and non-professionals (medical professionals versus patients and their kin; astronomers versus amateurs/anonymous web echoes in public forums); to carry out theoretical-practical research in the field of folklore databases and portals; to promote Estonian local and international research in the field (cf list of research articles and reports 2005-2009; final report and monograph Kalda, Kõiva, et al. 2009). Our research goals: 1) mechanisms of space and place creation and phenomena such as location-nostalgy, place attachement, cyberplace & folklore, and Y.Tuan’ phenomenon of dreamscapes. 2) Application of traditional folklore to contructing cyberlocality. Based on Lauri Honko’s „Folklore process“ observation of the folklore process online, esp. its 22nd postulate on the position of folklore. 3) Narrative models online and their application in various situations. Eg. urban legends presented as true stories. 4) Application of traditional folklore to demonstrate personal identity (in blogs, photo sites). 4) The rise and the functions of personal experience narratives. 5) The use of folklore in commercial internet sites.