See veebileht kasutab küpsiseid kasutaja sessiooni andmete hoidmiseks. Veebilehe kasutamisega nõustute ETISe kasutustingimustega. Loe rohkem
Olen nõus
"Eesti Teadusfondi uurimistoetus" projekt ETF7410
ETF7410 "Veebipõhise uurimusliku õppe adapteeritava toetussüsteemi koostamise põhimõtted (1.01.2008−31.12.2011)", Margus Pedaste, Tartu Ülikool, Bioloogia-geograafiateaduskond, Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond.
ETF7410
Veebipõhise uurimusliku õppe adapteeritava toetussüsteemi koostamise põhimõtted
The design principles of adapted support system for web-based inquiry learning
1.01.2008
31.12.2011
Teadus- ja arendusprojekt
Eesti Teadusfondi uurimistoetus
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.10. KasvatusteadusedS281 Arvuti õpiprogrammide kasutamise metoodika ja pedagoogika 5.3. Haridusteadused50,0
4. Loodusteadused ja tehnika4.7. Info- ja kommunikatsioonitehnoloogiaT121 Signaalitöötlus 2.2. Elektroenergeetika, elektroonika (elektroenergeetika, elektroonika, sidetehnika, arvutitehnika ja teised seotud teadused)50,0
AsutusRollPeriood
Tartu Ülikool, Bioloogia-geograafiateaduskondkoordinaator01.01.2008−31.12.2011
Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskondkoordinaator01.01.2008−31.12.2011
PerioodSumma
01.01.2008−31.12.2008237 600,00 EEK (15 185,41 EUR)
01.01.2009−31.12.2009228 096,00 EEK (14 577,99 EUR)
01.01.2010−31.12.2010207 336,00 EEK (13 251,19 EUR)
01.01.2011−31.12.201113 251,60 EUR
56 266,19 EUR

Käesoleva töö eesmärgiks on esmalt välja töötada teoreetilised alused veebipõhise uurimusliku õpikeskkonna koostamiseks ja koostada neist lähtuvalt uus õpikeskkond „Noor teadlane“, kus bioloogiaalased keemia ja füüsikaga integreeritud uurimuslikud ülesanded on varustatud vajalike abimaterjalide ning õppija omadustele adapteeritava toetussüsteemiga. Toetuselementide rakendamise efektiivsust transformatiivsete ja regultiivsete uurimuslike oskuste arendamisel võrreldakse erinevate elementidega varustatud veebikeskkonna versioonide rakendamisel. Töötatakse välja transformatiivseid ja regulatiivseid uurimuslikke oskusi mõõtev küsimustik, mida rakendatakse nii enne kui pärast veebipõhise uurimusliku õpikeskkonna kasutamist. Koostatud õppematerjalide rakendamisel selgitatakse välja õppijate omadustest lähtuvad kategooriad ning leitakse erinevat tüüpi õpilaste toetusvajadused. Õpilaste adaptatiivse toetussüsteemi väljaarendamisel veebikeskkonas võetakse aluseks õppija, õpikeskkonna ja õpiülesande omadused. Uuringu tulemustest selgub, kuidas arendada uute seaduspärasuste avastamiseks vajalikke transformatiivseid uurimuslikke oskusi rakendades eelkõige regulatiivsete oskuste arendamisele suunatud adapteeritavat toetust. Uuringu tulemused on olulised veebipõhise uurimusliku õppe toetusmehhanismide koostamise põhimõtete selgitamiseks ning on rakendatavad nii Eestis kui rahvusvahelisel tasemel. Lisaks sellele on saadud tulemused olulised loodusainete üldhariduslike õppekavade väljatöötamisel ning mitte vaid veebipõhiste õppematerjalide koostamisel. Väljatöötatud valideeritud küsimustikku saab kasutada uurimuslike oskuste mõõtmiseks analoogsetes uuringutes. Projekti raames arendatakse edasi nii eestisisest kui rahvusvahelist koostööd ja avaldatakse rida teaduslikke publikatsioone.
The first goal of this project is to develop theoretical principles of composing web-based inquiry learning environment and to compose in accordance with these a new learning environment ‘Young Researcher’, where the tasks of biology that are integrated with chemistry and physics and additional materials and combined with the support system that is adaptable to the learners’ characteristics. The effectiveness of support principles in acquiring transformative and regulative inquiry skills will be compared in the case of different versions of learning environments that are provided with different supportive elements. A questionnaire for evaluating transformative and regulative inquiry skills has to be worked out for detecting the skills before and after using the web-based inquiry learning environment. The students will be categorised with cluster analysis and appropriate adapted support system will be developed for all different clusters. The support system will be designed on the basis of the characteristics of learners, learning tasks, and learning environment. As a result of this study, it will be demonstrated how the adapted support directed mainly to students’ regulative inquiry skills results in their increased development in transformative inquiry skills that are important for making new discoveries. The results of the study are important for understanding the composing principles of computer supported inquiry process and, therefore, are very important not only in national but also in international level. Besides, the findings are also applicable for developing science curricula and learning materials for science in Estonia and abroad. The validated questionnaire for assessing inquiry skills is applicable in analogous research projects. As a result of this project, the cooperation in both national and international level will be developed and a number of scientific publications will be published.