See veebileht kasutab küpsiseid kasutaja sessiooni andmete hoidmiseks. Veebilehe kasutamisega nõustute ETISe kasutustingimustega. Loe rohkem
Olen nõus
"Eesti Teadusfondi uurimistoetus" projekt ETF7577
ETF7577 "Avalik haldus ja innovatsioonipoliitika (1.01.2008−31.12.2010)", Wolfgang Johannes Max Drechsler, Tallinna Tehnikaülikool, Sotsiaalteaduskond.
ETF7577
Avalik haldus ja innovatsioonipoliitika
Public Administration and Innovation Policy
1.01.2008
31.12.2010
Teadus- ja arendusprojekt
Eesti Teadusfondi uurimistoetus
ValdkondAlamvaldkondCERCS erialaFrascati Manual’i erialaProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.13. RiigiteadusedS170 Poliitikateadused, administreerimine 5.4. Teised sotsiaalteadused (sotsiaal- ja kultuurantropoloogia, etnoloogia, demograafia, inim-, majandus- ja sotsiaalgeograafia, munitsipaal- ja regionaalplaneering, haldusjuhtimine, õigusteadus, lingvistika, politoloogia, sotsioloogia jne.100,0
AsutusRollPeriood
Tallinna Tehnikaülikool, Sotsiaalteaduskondkoordinaator01.01.2008−31.12.2010
PerioodSumma
01.01.2008−31.12.2008216 000,00 EEK (13 804,92 EUR)
01.01.2009−31.12.2009207 360,00 EEK (13 252,72 EUR)
01.01.2010−31.12.2010197 040,00 EEK (12 593,15 EUR)
39 650,79 EUR

Innovatsioon on olnud nii teoreetilises kui praktilises plaanis põhiliseks alustalaks majandusarengut soodustava keskkonna loomisel enamus Euroopa riikides (eriti Lääne-Euroopa riigid), kuid samuti Euroopa Liidus (EL), viimase aastakümne jooksul. Kuigi paljud teooriad rõhutavad riigi rolli innovatsioonis, on tänaseni täielikult ebaselge, missugusel moel peaks või võiks riik olla organiseeritud, et soodustada, toetada ja juhtida innovatsiooni. Täna puudub nii poliitikaanalüüsi kui teadustöö tasandil igasugune süstemaatiline käsitlus selle kohta, mis on seotud innovatsiooni rakendamisega ehk siis administratiivse tasandiga, võrreldes sellega, mis on seotud pelgalt poliitika kujundamisega. Samas praktika eeldab juba täna äärmiselt kompetentse ja pikaajaliste perspektiividega AH olemasolu, mis oleks eelpool nimetatud muutusi võimeline järgima ja neid juhtima. Käesolev projekt on üks esimesi teadusprojektide uurimaks põhjalikult administratiivsete struktuuride, innovatsiooni ja innovatsioonipoliitika omavahelisi seoseid.Käesolev projekt ühendab omavahel kolm olulist valdkonda: avalik haldus ja haldusjuhtimine, majandus, ja tehnoloogia. Ühendavaks lüliks on siinjuures erinevate perspektiivide ja lähenemisviiside integreeritud kasutatavus, ja püstitatud uurimusküsimus: Kuidas peab avalik sektor olema organiseeritud innovatsiooni-põhise majandusstruktuuri puhul? Mis on optimaalne AH süsteem Innovatsioonipoliitika jaoks? Kas uue paradigma puhul on tegemist NWS, või on uurimustööd uue AH paradigma alal vajalik jätkata?
At least in theory, but also in practice, many, if not most, countries in Europe, and indeed the ‘West’, and also the European Union (EU) itself, base their economic development and policy since a decade or so on the notion of innovation. However, while many theories emphasize role of the state in innovation, it remains for now almost entirely unclear in which precise manner the state sector should be, or could be, organized for the purpose of facilitating, promoting, and managing innovation. In particular, the level of implementation – i.e., the administrative level, rather than that of policy formation – has remained unaddressed in any systematic way, both on the level of policy analysis and of scholarship. On the other hand, we are in a time that requires a particular competent public administration with a long-term perspective that can steer and manage innovation. The current project will be one of the first scholarly projects to closely investigate the link between administrative structures, innovation and innovation policy. The current project will bring together the three relevant areas of public administration and management, economics, and technology to supply, with the help of a variety of perspectives and approaches, an answer to the question: For an innovation-based economy, how should the public sector be organized? What is the optimal PA set-up for Innovation Policy? Is it the NWS, or do we need to look further?