Rahvusvahelise kodanikuhariduse uuringu ICCS2016 eesmärk on selgitada, kuidas ja mil määral on noored valmis võtma kodanikurolli ning milline osa on selles õpetajatel ja koolil. ICCS 2016 jätkab IEA 1999 a. ja 2009 a. kodanikuhariduse uuringuid ja annab ülevaate 15-aasta pikkustest arengutrendidest ja kodanikuhariduse hetkeseisust. Uuringu tulemused näitavad Eesti põhikooli teise astme noorte kodanikuteadmisi, -hoiakuid ja demokraatiapraktikaid rahvusvahelises võrdluses ning toovad välja Eesti-siseseid variatsioone kooli õppekeele, asukoha ja sootunnuse lõikes. Uuring annab põhjalikku teadmise sellest, kuidas näevad kooli rolli kodanike kasvatamises õpetajad ning koolijuhid ning millised on nende endi arusaamad demokraatiast ja kaasavast koolist.
ICCS 2016 will report on students' knowledge and understanding of concepts and issues related to civics and citizenship, as well as their beliefs, attitudes, and behaviors. For countries that participated in ICCS 2009, the study will also monitor trends in civic knowledge and engagement over seven years. As in the previous cycle, ICCS 2016 will collect a rich array of contextual data about the organization and content of civic and citizenship education in the curriculum, teacher qualifications and experiences, teaching practices, school environment and climate, and home and community support. Optional regional/thematic modules may also be established to explore specific topics of common interest.