"Muu" projekt TA,08105
TA,08105 (352-05-1.0101-0301) "Koolieelsete lasteasutuste õpetajate taseme- ja täiendkoolituse kaasajastamine (1.09.2005−30.06.2008)", Marika Veisson, Tallinna Ülikool, Tallinna Ülikool, Kasvatusteaduste Instituut, Õpetajahariduse osakond, Eelkoolipedagoogika õppetool.
352-05-1.0101-0301
TA,08105
Koolieelsete lasteasutuste õpetajate taseme- ja täiendkoolituse kaasajastamine
Modernisation of pre- and in-service education of pre-school teachers
Modernisation of pre- and in-service education of pre-school teachers
1.09.2005
30.06.2008
Teadus- ja arendusprojekt
Muu
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.10. KasvatusteadusedS272 Õpetajakoolitus5.3. Haridusteadused100,0
AsutusRiikTüüp
Euroopa Sotsiaalfond
PerioodSumma
01.09.2005−30.06.2008750 000,00 EEK (47 933,74 EUR)
47 933,74 EUR
ESF meede 1.1.

Projekti põhieesmärgiks on koolieelse lasteasutuse õpetajate (taseme ja täiendõppe) koolituse teaduspõhine kaasajastamine Tartu Ülikooli ja Tallinna Ülikooli baasil. Esmalt viiakse läbi teadusuuringud, milles hinnatakse õpetajate ja lastevanemate ootusi koolieelsetele lasteasutustele ning nende rahulolu olemasoleva õppesüsteemi ja sisuga. Võrreldakse Eesti ja Soome vastavaid näitajaid. Teostatakse TÜ ja TLÜ taseme ja täiendõppe õppekavade-programmide analüüs, võrreldakse teiste riikide analoogsete õppekavadega ning hinnatakse nende vastavust kaasaja nõuetele. Toetudes eelnevatele teadusuuringutele, kaasajastatakse koolieelsete lasteasutuste õpetajate koolitus. Järeluuringuna analüüsitakse muudatuste efektiivsust, hinnatakse muudatuste jätkusuutlikkust ning kindlustatakse edasiste rakenduslike sammude teaduspõhisus.
The main aim of the project is a science-based modernisation of training (degree education and in-service training) for teachers in pre-school educational establishments on the basis of Tartu and Tallinn Universities. First of all scientific research is carried out that evaluates expectations of teachers and parents for pre-school educational establishments and their satisfaction with an existing learning system and content. Respective indicators from Finland and Estonia will be compared. Analysis of degree education and in-service training curricula and programmes in Tartu and Tallinn Universities will be analysed and compared to similar curricula in other countries and their compliance with today’s requirements will be assessed. Based on previous scientific research the training of teachers for pre-school educational establishments will be modernised. A follow-up research will analyse the efficiency of changes, assess sustainability of changes and guarantee scientific basis for further implementing steps.
KirjeldusProtsent
Rakendusuuring30,0
Katse- ja arendustöö70,0