See veebileht kasutab küpsiseid kasutaja sessiooni andmete hoidmiseks. Veebilehe kasutamisega nõustute ETISe kasutustingimustega. Loe rohkem
Olen nõus
"Personaalse uurimistoetuse rühmagrant" projekt PRG700
PRG700 "Lapsepõlve haavatavus ja haavatav subjektiivsus: interdistsiplinaarne võrdlev vaade (1.01.2020−31.12.2023)", Dagmar Kutsar, Tartu Ülikool, Sotsiaalteaduste valdkond, ühiskonnateaduste instituut.
PRG700
Lapsepõlve haavatavus ja haavatav subjektiivsus: interdistsiplinaarne võrdlev vaade
Vulnerability in childhood and vulnerable subjectivity: interdisciplinary comparative perspective
1.01.2020
31.12.2023
Teadus- ja arendusprojekt
Personaalse uurimistoetuse rühmagrant
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.11. SotsiaalteadusedS215 Sotsiaalsed probleemid ja heaolu, sotsiaalkindlustus5.9 Teised sotsiaalteadused100,0
PerioodSumma
01.01.2020−31.12.2020168 750,00 EUR
168 750,00 EUR

Viimase aja poliitilistes aruteludes ja poliitikadokumentides rõhutatakse isiku enda toimevõime (agency) keskset rolli ühiskonna edukuse tagamisel. Paljud inimesed ei ole aga võimelised seda ülesannet täitma ega elust rõõmu tundma, kuna kogevad igapäevaselt haavatavust, mis võib tuleneda nii neist endist kui ka suhetest ja süsteemidest nende ümber. Projekti eesmärk on käsitleda lapse ja lapsepõlve haavatavust laste perspektiivist lähtudes, kuidas see toimib indiviidi ja suhete tasandil ning kuidas seda taastoodetakse ümbritsevate süsteemide (hoolekande, hariduse, õigussüsteemi) poolt. Projekt on rahvusvaheliselt võrdlev ja interdistsiplinaarne, sidudes lähenemisi psühholoogiast, sotsioloogiast, sotsiaaltööst, kasvatus- ja õigusteadusest. Andmed tulenevad rahvusvahelisest laste heaolu uuringust ja mitmetest kvalitatiivsete andmete kogudest, kus andmeallikad on nii lapsed kui ka lastega töötavad spetsialistid. Uurimusest kantud projekt on suunatud laste heaolu edendamisele.
In most recent political discussions and position papers in Estonia and beyond, agency is set in the centre of social actions to guarantee societal success. However, not all people are able to perform positive agency and enjoy life because of vulnerabilities they or their environments carry. The present exploratory grant application is aimed to study vulnerability in childhood how it is created within subjects, shared in relationships with other people (other children, parents, specialists, such as teachers, social workers and judges) and created by welfare, education and justice systems. The study is interdisciplinary, combining approaches from Psychology, Sociology, Law, Educational Science and Social Work. It is comparative drawing data from international quantitative data sets of Children's Worlds Study and complementary qualitative studies with children. The project is both research-driven, and practice and policy oriented aimed to improve children's well-being.