"Muu" projekt SFLEE09154
SFLEE09154 "Statistilised meetodid keeleteaduses (24.11.2009−28.11.2009)", Kristel Uiboaed, Tartu Ülikool, Tartu Ülikool, Filosoofiateaduskond, Eesti ja üldkeeleteaduse instituut.
SFLEE09154
Statistilised meetodid keeleteaduses
Statistical Methods in Linguistics
Statistilised meetodid keeleteaduses
24.11.2009
28.11.2009
Teadus- ja arendusprojekt
Muu
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
4. Loodusteadused ja tehnika4.6. ArvutiteadusedP170 Arvutiteadus, arvutusmeetodid, süsteemid, juhtimine (automaatjuhtimisteooria)1.1. Matemaatika ja arvutiteadus (matemaatika ja teised sellega seotud teadused: arvutiteadus ja sellega seotud teadused (ainult tarkvaraarendus, riistvara arendus kuulub tehnikavaldkonda)100,0
AsutusRiikTüüp
Eesti Infotehnoloogia Sihtasutus
PerioodSumma
24.11.2009−28.11.20098 037,00 EEK (513,66 EUR)
513,66 EUR

Taani keeleteaduse doktorikooli kursus "Statistical Methods in Linguistics" käsitleb statistilisi meetodeid keeleteaduses ning õpetab statistikaprogrammi R kasutamist. Kursuse peaeesmärgiks on anda statistikaalaseid teadmisi keeleteadusliku materjaliga töötamiseks ning kursuse keskmes on programmi R õpetamine, mida kasutatakse maailmas palju just keeleteadusliku andmestikuga töötamisel. Kursuse raames tehtavat uurimistööd on plaanis laiendada ja vormistada see artikliks.
The course introduces the participants to statistical tools and methodologies that they need to conduct statistical analyses in their PhD dissertations and in their linguistic research. The participants will acquire a basic understanding of statistical methodology and how it is used in linguistics. They will learn how to conduct statistical analyses on real-world data sets from a wide range of linguistic domains, using the R statistics software package. In particular, they will learn how to utilize graphical data exploration, statistical hypothesis testing, clustering and classification and regression analusis with linear, generalized linear and mixed-effect models.