See veebileht kasutab küpsiseid kasutaja sessiooni andmete hoidmiseks. Veebilehe kasutamisega nõustute ETISe kasutustingimustega. Loe rohkem
Olen nõus
"Ülikoolide arengufondid" projekt TF3818
TF3818 "Laste areng lasteaiast ellu: järeluuring (1.01.2019−31.12.2021)", Eve Kikas, Tallinna Ülikool, Loodus- ja terviseteaduste instituut.
TF3818
Laste areng lasteaiast ellu: järeluuring
Development of children: Follow-up study
Laste areng lasteaiast ellu: järeluuring
1.01.2019
31.12.2021
Teadus- ja arendusprojekt
Ülikoolide arengufondid
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.8. PsühholoogiaS260 Psühholoogia5.1. Psühholoogia ja tunnetusteadused60,0
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.10. KasvatusteadusedS283 Psühhopedagoogika5.3. Haridusteadused40,0
AsutusRiikTüüp
Tallinna ÜlikoolEesti Vabariikülikool
PerioodSumma
01.01.2019−31.12.202140 000,00 EUR
40 000,00 EUR

TLÜ uuringufondist rahastatud projektis jätkatakse 2007.a alustatud pikiuuringut. Pikaajalise uuringu raames on analüüsitud laste ning nende arengukeskkondadega (klassiga/kooliga ja koduga) seotud faktoreid, nende omavahelisi seoseid ning lühi- ja pikaajalist koomõju lastee õppimisele ja arengule. Vastavalt teoreetilise alusele – sotsiokultuuriline ning konstruktivistlik lähenemine – oleme uurinud laste kognitiivseid võimeid, motivatsiooni, uskumusi, käitumist, akadeemilisi oskusi ning õpetajate ja laste vanemate uskumusi ja kasvatustegevusi. Oleme jälginud laste (kokku 1105, erinevatel etappidel on see arv väiksem) arengut ja õppimist alates lasteaiast kuni põhikooli lõpuni, kasutades mitmekesiseid andmete kogumise (testid, küsimustikud, intervjuud, vaatlus) ning analüüsimise (variaabli- ja isikukeskeid) meetodeid. Sarnase skeemiga ja osalt kattuvate mõõdikutega on uuritud laste arengut Jyväskylä Ülikoolis. Projekti eesmärgiks on uurida samade õpilaste üld- ja akadeemiliste pädevuste seotud näitajaid ning heaolu. Põhirõhk on õpi-, suhtlus- ning enesemääratluspädevusel. Enamus nendest noortest lõpetavad 2019. ja 2020. a gümnaasiumi, osa mõne muu õppeasutuse, osa on juba tööl. Projekti raames analüüsitakse õpilaste ning keskkondadega seotud varasemate näitajate osa üldpädevustes ning võrreldakse (gümnaasiumis või mujal) õppivaid ning töötavaid noori.
The project which is financed by Tallinn University Research Fund is a continuation of the study that started in 2007. During the longitudinal study, we have analyzed factors related to children and their developmental context (classroom/school and home) and their interactive short- and long-term effects on children’s development and learning. In accordance we theoretical background – sociocultural and constructivist approaches – we have studied children’s cognitive abilities, motivation, beliefs, behavior, academic skills and their parents’ and teachers’ beliefs and parenting/teaching practices. We have followed children’s (in total 1105, the numbers are smaller at different testing point) development and learning starting from kindergarten till the end of middle school. We have used various methods of data collecting (tests, questionnaires, interviews, observations) and analyzing (variable- and person-oriented methods). The same schema of studying children’s development with partially same measures has been used in the University of Jyväskylä. The aim of the project is to examine general (mainly, learning to learn, social, and self-determination competences) and academic competences and well-being of the same persons. The majority of these young adults graduate gymnasium or some other educational institution in 2019 and 2020, the rest are working. The aim of the project is to analyze the role of person-and context-related factors in competences and well-being and to compare young adults who have studied in gymnasiums, other educational institutions, and who work.
KirjeldusProtsent
Alusuuring100,0