"Muu" projekt TA/5209
TA/5209 (HZ-2009_1-18921) "Mentorlus algajate õpetajate toetamisel (1.08.2009−1.08.2012)", Eve Eisenschmidt, Tallinna Ülikool, Tallinna Ülikool, Haapsalu Kolledz.
HZ-2009_1-18921
TA/5209
Mentorlus algajate õpetajate toetamisel
Supporting Newly Qualified Teachers through Collaborative Mentoring
Supporting Newly Qualified Teachers through Collaborative Mentoring
1.08.2009
1.08.2012
Teadus- ja arendusprojekt
Muu
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.10. KasvatusteadusedS272 Õpetajakoolitus5.3. Haridusteadused100,0
AsutusRollPeriood
Tallinna Ülikoolkoordinaator01.08.2009−01.08.2012
Tallinna Ülikool, Haapsalu Kolledzkoordinaator01.08.2009−01.08.2012
AsutusRiikTüüp
Nordic Council of Ministers (Norwegian Centre for International Cooperation in Higher Edication -SIU
PerioodSumma
01.08.2009−01.08.20121 017 029,00 EEK (65 000,00 EUR)
65 000,00 EUR
Nordplus Horizontal

Projekti peamine eesmärk on toetada algajate õpetajate professionaalset arengut esimese tööaasta jooksul toetussüsteemide arendamise läbi. Üks paremaid meetodeid algajate õpetajate professionaalse arengu toetamiseks on mentorlus oma erinevates vormides. Projekt keskendub teaduspõhiste uurimistööde ja parimate praktikate jagamisele mentorluse vallas mitmete mentoritele, uurijatele ja õpetajate koolitajatele mõeldud seminaride ja töötubade kaudu. Seminaride toimumise aluseks on võrdlev uurimus, mille viib läbi uurimis- ja arendusvõrgustik Algajad Õpetajad Põhja-Euroopas (NQTNE). Seminarid toimuvad kordamööda viies osalevas riigis: Taanis, Eestis, Soomes, Norras ja Rootsis. Seminarid organiseeritakse koostöös rahvuslike õpetajakoolitusasutustega, kohalike omavalitsuste, koolide ning õpetajate ühendustega. Seminaride eesmärgiks on parimate praktikate ja teadustöö tulemuste (võrleva uurimuse) jagamine ning sellest lähtuvalt projekti tulemuseks algajate õpetajate toetussüsteemide (eriti mentorluse) paranemine osalevates riikides.
The main aim of the project is to promote professional learning of newly qualified teachers in the induction phase through developing systems of support. One of the most promising methods to promote new teacher's professional learning is mentoring, in its various forms. The project focuses on sharing research based evidence and best practices of mentoring through a series of seminars and workshops for mentors, researchers and teacher educators. The seminars are based on the comparative research done by the research and development network Newly Qualified Teachers in Northern Europe (NQTNE) and will be circulated in the five participant countries: Denmark, Estonia, Finland, Norway and Sweden. The seminars will be organized in collaboration with national teacher education institutions, municipalities and schools, and teacher unions. The aim is to develop support systems for NQTs through international sharing of best practices and comparative research work.
KirjeldusProtsent
Katse- ja arendustöö100,0