"Muu" projekt SLOLO11007
SLOLO11007 "Tiigrihüppe Sihtasutuse LTT valdkonna projektide tulemuslikkuse hindamise uuring (1.01.2011−1.09.2012)", Miia Rannikmäe, Tartu Ülikool, Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond, Loodus- ja tehnoloogiateaduskonna dekanaat.
SLOLO11007
Tiigrihüppe Sihtasutuse LTT valdkonna projektide tulemuslikkuse hindamise uuring
Evaluation of Tiger Leap Foundation Programmes in the Domain of Science and Technology
Tiigrihüppe Sihtasutuse LTT valdkonna projektide tulemuslikkuse hindamise uuring
1.01.2011
1.09.2012
Muu
ValdkondAlamvaldkondCERCS erialaFrascati Manual’i erialaProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.10. KasvatusteadusedS270 Pedagoogika ja didaktika5.3. Haridusteadused100,0
AsutusRiikTüüp
Tiigrihüppe Sihtasutus
PerioodSumma
01.01.2011−01.09.201218 957,00 EUR
18 957,00 EUR
18957,00

Viimastel aastatel on palju räägitud sellest, et loodusteadlase karjääri tuleks populariseerida ja võtta kasutusele meetmeid, mis tooksid kõrgkoolidesse õppima üha enam loodusteadustest huvitatud õpilasi. Selleks et populariseerida loodusteaduste & tehnoloogiaga seotud elukutseid noorte seas ja muuta LTT valdkond atraktiivsemaks, tuleks loodusainete ja matemaatikaõpetajatel kasutada õpetamisel erinevaid õppemeetodeid ja –vahendeid. Näiteks soovitatakse kasutada õppetöö mitmekesistamiseks erinevaid aktiivõppevorme ja -võtteid: probleem- ja uurimuslikku õpet, rühmatööd, projektõpet, diskussioone, õppekäike jne, kasutades tehnoloogilisi vahendeid ja IKT võimalusi (Põhikooli riiklik õppekava, 2010). Mitmed uuringud on näidanud, et huvi tekkimisel loodusteaduste õppimise vastu on oluline õppeaine kontekst (Gilbert jt. 2010, Teppo & Rannikmäe, 2003), õpetamise uudsus ja kaasaegsus ning õpilaste haaramine õppetöösse (praktilised tööd, projektõpe, rühmatööd jne). Viimastel aastatel on Tiigrihüppe Sihtasutus panustanud suuresti Eesti koolide infrastruktuuri parendamisse, mille kaudu on võimalik loodus- ja tehnoloogiaaineid ning matemaatika õppimist muuta mitmekesisemaks ja õpilastele huvipakkuvamaks. Näiteks on Tiigrihüppe SA rahastanud järgmisi projekte Eesti koolides: Tiigrimatemaatika, Teadustiiger, TikiTiiger, TehnoTiiger, Tiigrirobot. Seega on käesoleva uuringu läbiviimise põhieesmärgiks välja selgitada, kuidas Tiigrihüppe Sihtasutuse tegevus mõjutab õpilaste huvi loodus- ja tehnoloogiaainete ning matemaatika õppimise vastu. Lähtuvalt eesmärgist on uuringule püstitatud järgmised uurimisküsimused: - kuivõrd on õpilased huvitatud loodus- ja tehnoloogiaainete ning matemaatika õppimisest? - missugune on õpilaste suhtumine loodus- ja tehnoloogiaainete ning matemaatika õppimisse ning loodusteaduste- ja tehnoloogiaga seotud karjääri? - kas ja kuidas mõjutavad Tiigrihüppe Sihtasutuse tegevused õpilaste õpitulemusi LTT valdkonnas ning huvi loodusteaduste, tehnoloogiaainete ja matemaatika õppimise vastu? Uuringu eesmärgi täitmiseks ja uurimisküsimustele vastuste saamiseks on vajalik välja töötada põhiküsimustik õpilastele ning intervjuude läbiviimiseks poolstruktureeritud intervjuu.
TegevusProtsent
Rakendusuuring100,0

Vastutav täitja (1)

IsikKraadTöökoht ja ametCVOsalemise periood
Miia RannikmäedoktorikraadEST / ENG01.01.2011−01.09.2012

Põhitäitjad (6)

IsikKraadTöökoht ja ametCVOsalemise periood
Jack HolbrookdoktorikraadEST / ENG01.01.2011−01.09.2012
Klaara KaskdoktorikraadEST / ENG01.01.2011−01.09.2012
Anne LaiusdoktorikraadEST / ENG01.01.2011−01.09.2012
Regina SoobarddoktorikraadEST / ENG01.01.2011−01.09.2012
Moonika Teppomagistrikraad (teaduskraad)EST / ENG01.01.2011−01.09.2012
Ana ValdmannmagistrikraadEST / ENG01.01.2011−01.09.2012