See veebileht kasutab küpsiseid kasutaja sessiooni andmete hoidmiseks. Veebilehe kasutamisega nõustute ETISe kasutustingimustega. Loe rohkem
Olen nõus
"Muu" projekt Lep9036
Lep9036 "Kergliiklusteede soovituslike ristprofiilide kavandamine (23.04.2009−1.12.2009)", Ott Talvik, Tallinna Tehnikaülikool, Tallinna Tehnikaülikool, Ehitusteaduskond, Teedeinstituut, Teetehnika õppetool.
Lep9036
Kergliiklusteede soovituslike ristprofiilide kavandamine
Planning of Recommended Cross-Sections for Shared Pathways and Cycleways
Kergliiklusteede soovituslike ristprofiilide kavandamine
23.04.2009
1.12.2009
Teadus- ja arendusprojekt
Muu
siseriiklik leping
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
4. Loodusteadused ja tehnika4.15. Ehitus- ja kommunaaltehnikaT220 Tsiviilehitus, Hüdrotehnoloogia, avameretehnoloogia, pinnasemehhaanika 2.1. Ehitusteadused (ehitusprojekteerimine, ehitustehnika, tööstus- ja tsiviilehitus ning teised seotud teadused)100,0
AsutusRiikTüüp
Tallinna Kommunaalamet/ Tallinn Municipal Services Department
PerioodSumma
23.04.2009−01.12.200976 032,00 EEK (4 859,33 EUR)
4 859,33 EUR

Kergliiklusteede võrgu edasisel kavandamisel tuleb esitatud eesmärkide täitmiseks arvestada mitmete ja mõnevõrra vastandlike nüanssidega. Linnaruumis ühtse võrguna toimivad kergliiklusteed peaksid suutma pakkuda nii mugavat liikumisühenduse kui ka atraktiivsemat rekreatsioonivõimalust. Antud töös on pööratud tähelepanu kergliiklusteede kui segaliiklemisvorme teenindavate teede ristprofiilide valikupõhimõtetele ja nende kujundamise eripäradele. Ainult jalakäijate liiklemiseks ette nähtud kõnniteede ristprofiilidele kui traditsioonilisematele lahendustele, on vähem tähelepanu pööratud. Tõsisemalt on puudutatud aga jalgrattaradade ja –teede kujundamise temaatikat. Kergliiklustee ruumivajaduse esmasteks parameetriteks on liiklejate liikumisruumi mõõtmed, millele lisanduvad ohutusvahed. Ristlõike vaba ruumi loomist mõjutab liiklejate tüüp ja kasutajate hulk, kes peavad üheaegselt tee ristlõikesse ära mahtuma ning peab jääma võimalus ka üksteisest probleemideta mööduda. Kergliikluse autoliiklusest eraldatuse taseme valikul tuleb lähtuda liiklusohutusest ja autode ning kergliiklejate sagedusest. Ristlõike elementidega on võimalik luua nii visuaalset kui ka füüsilist eraldatust. Tee ristlõike erinevate osade toimivust aitab toetada oskuslik materjalide valik ja kattestruktuur. Tee ristlõike korrastamisel tuleks jälgida ümbritsevat keskkonda ja hinnata eeldatavat kasutajate arvu. Ristlõike valikul tuleb silmas pidada erisusi erinevates liiklemise situatsioonides, hooldustingimusi ja hooldusseadmete ruumivajadust. Käesolevas töös on esitatud tüüpristlõigete variante erinevatesse tingimustesse ühiskasutusega kergliiklusteedele ning jalgrattateedele ja –radadele. Lisaks on esitatud hinnangud seni rajatud kergliiklusteede ristlõigetele.
It is needed to take into account different aspects of design considerations in further work while planning of network for shared use pathways. The connected network of shared pathways should be able to perform comfort traffic-connections and attractive space for recreation also. Current research deals with shared pathways, as complicated mixed traffic routes, cross-sections and their design principles. Pathways only for pedestrians are not examined in this case. Deeper look is paid on cycle routes and cycle ways. Clear space and dynamic envelope are the main parameters of designing cross-sections. The space needed in the cross section depends on pedestrians, cyclists and other road user’s volume and their clear space. Traffic safety and car traffic volume requires separations, which can be done as visual or physical separation using different design elements and pavement structure. In the current research there are detailed many cross-sections for different type of users in different situations.
KirjeldusProtsent
Rakendusuuring100,0