"Muu" projekt TA/7610
TA/7610 (Leping nr 30.2-10.2/1471) "Koolieelse lasteasutuse ja üldhariduskooli riiklike õppekavade teoreetiliste aluste analüüs ja nende rakendusväärtus osapoolte hinnangul (1.09.2010−30.09.2014)", Rain Mikser, Tallinna Ülikool, Tallinna Ülikool, Kasvatusteaduste Instituut.
Leping nr 30.2-10.2/1471
TA/7610
Koolieelse lasteasutuse ja üldhariduskooli riiklike õppekavade teoreetiliste aluste analüüs ja nende rakendusväärtus osapoolte hinnangul
The analysis of theoretical foundations and applicability of national pre- school and general education curricula as evaluated by interested parties
Koolieelse lasteasutuse ja üldhariduskooli riiklike õppekavade teoreetiliste aluste analüüs ja nende rakendusväärtus osapoolte hinnangul
1.09.2010
30.09.2014
Teadus- ja arendusprojekt
Muu
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.10. KasvatusteadusedS270 Pedagoogika ja didaktika5.3. Haridusteadused100,0
AsutusRollPeriood
Tallinna Ülikoolkoordinaator01.09.2010−30.09.2014
Tallinna Ülikool, Kasvatusteaduste Instituutkoordinaator01.09.2010−30.09.2014
AsutusRiikTüüp
Euroopa Sotsiaalfond
PerioodSumma
01.09.2010−30.09.20142 293 256,00 EEK (146 565,77 EUR)
146 565,77 EUR
ESF programm Eduko

Projekti eesmärgiks on määratleda Eesti alus- ja üldhariduse riiklike õppekavade (1996 – 2010) positsioon kaasaegsete rahvusvaheliselt tunnustatud õppekavamudelite kontekstis; anda hinnang õppekavade põhjendatusele, terviklikkusele ja sidususele; selgitada õpetajate, haridusametnike ja hariduspoliitikute eelistused alus- ja üldhariduse õppekavade suhtes, selgitada õpetajate hindamiskäsitlused ja –praktikad ning nende ootused riiklikus õppekavas hindamist käsitlevale osale; esitada ettepanekute pakett alus- ja üldhariduse õppekavade arendamiseks Eestis. Rakendatakse erialase teaduskirjanduse ja eri riikides kasutatavate õppekavamudelite analüüsi, ekspertide intervjueerimist ning õpetajate ankeetküsitlust. Uuringu tulemusena selguvad tegelikud erinevused riiklikult planeeritud ja õpetaja poolt tajutud õppekava vahel ning õppekava arendamisvajadused rahvusvaheliselt tunnustatud õppekavamudelite valguses.
The aim of the project is to specify the position of the Estonian national pre-school and general education curricula (1996 – 2010) in the context of internationally recognised curriculum models; to evaluate the justification and integrity of the curricula; to specify the preferences of teachers, educational administrators and politicians about the curricula; to specify the assessment practices of teachers and their expectations about the assessment prescriptions in curricula; to render a package of proposals for developing the Estonian pre-school and general education curricula. Analysis of professional literature and internationally recognised practical curriculum models, expert interviews and questionnaires of teachers are applied. As the outcome, differences between the officially planned curriculum and curriculum as perceived by teachers are specified; the development requisitions of the national curricula are elucidated.
KirjeldusProtsent
Alusuuring50,0
Katse- ja arendustöö50,0