"Muu" projekt TA, 20807
TA, 20807 (TLÜ teadusprorektori käskkiri nr. 58, 15.05.2007) "Eesti-Soome koolieelsete lasteasutuste õpetajate professionaalne areng (10.06.2007−10.06.2008)", Aino Ugaste, Tallinna Ülikool, Tallinna Ülikool, Kasvatusteaduste Instituut.
TLÜ teadusprorektori käskkiri nr. 58, 15.05.2007
TA, 20807
Eesti-Soome koolieelsete lasteasutuste õpetajate professionaalne areng
Estonian and Finnish early childhood teachers' professional development
Eesti-Soome koolieelsete lasteasutuste õpetajate professionaalne areng
10.06.2007
10.06.2008
Teadus- ja arendusprojekt
Muu
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.10. KasvatusteadusedS272 Õpetajakoolitus5.3. Haridusteadused100,0
AsutusRollPeriood
Tallinna Ülikoolkoordinaator10.06.2007−10.06.2008
Tallinna Ülikool, Kasvatusteaduste Instituutkoordinaator10.06.2007−10.06.2008
AsutusRiikTüüp
TLÜ uuringufond
PerioodSumma
10.06.2007−10.06.200840 000,00 EEK (2 556,47 EUR)
2 556,47 EUR
TLÜ uuringufondi toetus

Globaalsed muutused ühiskonnas mõjutavad nii kooli kui koolieelseid lasteasutusi ja seavad tänapäeva õpetajate ette uusi kõrgeid nõudmisi. Uurimuse eesmärgiks on kirjeldada, analüüsida ja võrrelda Eesti ja Soome koolieelsete lasteasutuste õpetajate käsitlusi ja hinnanguid professionaalse arengu kohta. Samuti on eesmärk rahvusvahelise uurimisrühma väljaarendamine ja uurimisrühmas osalejate koolitamine. Uurimuses kasutatakse mitmekesiseid lähenemisi ja uurimuses osalevad erineva vanuse ja töökogemusega õpetajad. Oodatavad tulemused on eesti, soome ja inglisekeelsed artiklid, koolituste läbi viimine ja grantide ettevalmistamine.
The aim of the research project was to describe, analyse and compare the early childhood teachers’ pedagogical thinking of educational training, work and themselves. In the first phase of the project the national curricula of early childhood education is compared between two countries from the teachers’ viewpoint. In the second phase the teachers’ conceptions of their pedagogical thinking and action is studied. These study results have been presented in the international conferences (Prague 2007, Norway 2008, Turkey 2008). We have written 3 articles together with Professor A. Niikko (from Finland) and doctoral students for international journals. Scholarly aim was to contribute to a broadening and deepening of scientific research of the teachers’ development and to the education of the future teachers at university.
KirjeldusProtsent
Katse- ja arendustöö100,0