See veebileht kasutab küpsiseid kasutaja sessiooni andmete hoidmiseks. Veebilehe kasutamisega nõustute ETISe kasutustingimustega. Loe rohkem
Olen nõus
"Muu" projekt Lep14063
Lep14063 "Virtuaalsed töökohad (28.04.2014−30.04.2015)", Mare Teichmann, Tallinna Tehnikaülikool, Tallinna Tehnikaülikool, Sotsiaalteaduskond, Tööstuspsühholoogia instituut, Psühholoogia õppetool.
Lep14063
Virtuaalsed töökohad
Virtual Workplaces
Virtuaalsed töökohad
28.04.2014
30.04.2015
Teadus- ja arendusprojekt
Muu
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.8. PsühholoogiaS266 Tööstuspsühholoogia5.1. Psühholoogia ja tunnetusteadused100,0
AsutusRiikTüüp
Riigi Kinnisvara AS
PerioodSumma
28.04.2014−30.04.201511 850,00 EUR
11 850,00 EUR
siseriiklik leping

Uuringud näitavad, et virtuaalsetel töökohtadel on mitmeid eeliseid: säästavad töötajate aega, vähendavad sõidukulusid, organisatsiooni kontorikulusid ja kõrvaldavad ekspertide kasutamise tülikuse so organisatsioon saab vajadusel kasutada väliskonsultante ilma, et tekiks sõidu, majutuse ja ajakulu. Virtuaalsed töökohad võimaldavad tõsta töötajate töö tulemuslikkust, suurendada töötajate töörahulolu ning võimaldavad paremini töötajate töö ja isikliku elu tasakaalustamist. Virtuaalsete töökohtade peamiseks puuduseks on: töötajate reaalse omavahelise suhtlemise vähesus või puudumine, töötajate isoleeritusetunde tekkimine (vastandina kaasatusele), kommunikatsioonivigade tekkimine (peamiselt mitteverbaalse kommunikatsiooni puudumise tõttu), meeskonnatöö sünergia vähenemine ning juhtide vähene valmisolek virtuaaltöö juhtimiseks. Wayne F. Cascio (Colorado Ülikool, USA, 2012) osundab, et paljud juhid on mures, kuidas juhtida töötajat, kes on füüsiliselt juhist eraldatud - ""Kuidas ma saan neid juhtida siis, kui ma neid ei näe?"" ning ""Kui ma ei näe töötajaid, siis kuidas ma tean, et nad töötavad?"" on küsimused, mida paljud juhid virtuaalsete töökohtade puhul esitavad. Virtuaalsed töökohad esitavad juhtidele kaks uut väljakutset - töötajate töö tulemuslikkuse hindamine ning kommunikatsiooni juhtimine (Cascio, 1996; Igbaria et al., 1998; Bailey & Kurland, 2002; Arling, 2004; Knoell, 2008; Korobanicová, 2012). Selle tõttu on tekkinud vajadus tõendada: 1. kui suure osakaaluga tööpäeva lõikes on ametnike virtuaaltöö juba praegu ning milliseid virtuaalseid töökohti kasutatakse, 2. töötajate psühholoogilise heaolu (psychological well-being) virtuaalsete töökohtade kasutamisel ja seeläbi tööviljakuse suurenemine , 3. juhtide valmisolek virtuaalsete töökohtade loomiseks ja alluvate ametnike virtuaaltöö juhtimiseks.
Research shows that the virtual workplace has a number of advantages: saving staff time, reduce travel costs, and office costs, and eliminate organizational experts, i.e., the use of the hassle out of the organization can be used as external consultants without incurring travel, accommodation and time consuming. Virtual workplaces allow employees to increase operational efficiency, increase employee job satisfaction, and better enable employees' work -life balance. The main drawback is the virtual job: staff shortages or lack of real communication between workers feeling of isolation (as opposed to inclusion), the emergence of communication errors (mainly due to the lack of non -verbal communication), team synergy decline and managers of virtual lack of preparedness to manage. Wayne F. Cascio (University of Colorado, USA, 2012) indicates that many executives are concerned about how to manage employees who are physically separated from the driver - "" How can I control them if I can not see them ? "" and ""If I do not see the staff , how do I know they're working ? "" are the questions that many leaders of virtual workplaces for submitting. Virtual workplaces present new challenges for the two leaders - staff performance evaluation, and communication management (Cascio , 1996 ; Igbaria et al . , 1998 , Bailey & Kurland , 2002; Arling , 2004; Knoell , 2008 ; Korobanicová , 2012) . As a result, there is a need to demonstrate: First paragraph where a high proportion of officers is working now, and what kind of virtual work virtual jobs are used, Second, workers' psychological well-being (psychological well -being), the use of virtual workplaces and thereby increase productivity, Third, managers’ readiness for virtual jobs design and the management.
KirjeldusProtsent
Alusuuring40,0
Rakendusuuring50,0
Katse- ja arendustöö10,0