"Institutsionaalne uurimistoetus" projekt IUT19-17
IUT19-17 "Dünaamilised protsessid hüdraulilistes võrkudes, merekonstruktsioonides ja -keskkonnas (1.01.2014−31.12.2019)", Aleksander Klauson, Tallinna Tehnikaülikool, Ehitusteaduskond, Mehaanikainstituut, Tallinna Tehnikaülikool, Inseneriteaduskond, Ehituse ja arhitektuuri instituut.
IUT19-17
Dünaamilised protsessid hüdraulilistes võrkudes, merekonstruktsioonides ja -keskkonnas
Dynamical processes in hydraulic networks, marine structures and sea environment
1.01.2014
31.12.2019
Teadus- ja arendusprojekt
Institutsionaalne uurimistoetus
ValdkondAlamvaldkondCERCS erialaFrascati Manual’i erialaProtsent
4. Loodusteadused ja tehnika4.15. Ehitus- ja kommunaaltehnikaT220 Tsiviilehitus, Hüdrotehnoloogia, avameretehnoloogia, pinnasemehhaanika 2.1. Ehitusteadused (ehitusprojekteerimine, ehitustehnika, tööstus- ja tsiviilehitus ning teised seotud teadused)60,0
1. Bio- ja keskkonnateadused1.8. Keskkonnaseisundit ja keskkonnakaitset hõlmavad uuringudT270 Keskkonnatehnoloogia, reostuskontroll1.4. Maateadused ja sellega seotud keskkonnateadused (geoloogia, geofüüsika, mineroloogia, füüsiline geograafia ning teised geoteadused, meteoroloogia ja ning teised atmosfääriteadused, klimatoloogia, okeanograafia, vulkanoloogia, paleoökoloogia40,0
PerioodSumma
01.01.2014−31.12.201488 000,00 EUR
01.01.2015−31.12.201588 000,00 EUR
01.01.2016−31.12.201688 000,00 EUR
01.01.2017−31.12.201788 000,00 EUR
01.01.2018−31.12.201888 000,00 EUR
01.01.2019−31.12.201988 000,00 EUR
528 000,00 EUR

Projekt koosneb kolmest põhiteemast: -Hüdraulilistes süsteemides riski ja energiakulu vähendamine; -Laevakonstruktsioonide piirseisundi analüüs; -Struktuuritervikluse akustilise välja informatsioon. Taotletava projekti esimene teema on seotud hüdrodünaamika uuringutega hüdraulilistes võrkudes, nagu mittestatsionaarne voolamine, voolamise ebastabiilsus, õhu-vee koostoime, stratifitseeritud voolamine, veevõrkude mudelite dünaamiline kalibreerimine ja optimeerimine, et vähendada riske ja energiakulu hüdraulilistes süsteemides. Teine uuringute teema võimaldab parandada meretranspordi ohutust ja on suunatud meetodite loomisele, mis vähendavad raskete mereõnnetuste riske. Kolmas teema on seotud veealuse müra mõõtmisega ja heli leviku modelleerimisega, et määrata laevamüra taset merealades ning tagada hea keskkonnaseisund vastavalt Merestrateegia raamdirektiivile. Teine eesmärk on täiustada mittepurustava kontrolli meetodit konstruktsioonide ja liimühenduste kvaliteedi määramiseks.
The project consists of three main topics: -Reduction of risks and energy consumption in hydraulic systems; -Limit state analysis of ship structures; -Acoustic field information on structural integrity. The first topic covers research of fluid dynamics in hydraulic networks, such as unsteady flow, transient flow, air-water interactions, stratified flow, the dynamic calibration of network models and functioning optimization to reduce risks and energy consumption in hydraulic systems. The second topic will allow to improve the safety of maritime transportation and its focus is to provide methods to lower the risk for a severe maritime accidents. The third topic focuses on underwater noise measurements and sound propagation modelling to determine shipping noise intensity and achieve good environmental status of marine waters according to Marine Strategy Framework Directive. Another focus will be on the improvement of non-destructive evaluation of the structures and adhesive joints.