See veebileht kasutab küpsiseid kasutaja sessiooni andmete hoidmiseks. Veebilehe kasutamisega nõustute ETISe kasutustingimustega. Loe rohkem
Olen nõus
"Eesti Teadusfondi uurimistoetus" projekt ETF7739
ETF7739 "Õpiobjektide individuaalne kontekstualiseerimine probleemülesannete lahendamisel (1.01.2009−31.12.2012)", Tago Sarapuu, Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond.
ETF7739
Õpiobjektide individuaalne kontekstualiseerimine probleemülesannete lahendamisel
Individual contextualization of learning objects in problem solving activity
1.01.2009
31.12.2012
Teadus- ja arendusprojekt
Eesti Teadusfondi uurimistoetus
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.10. KasvatusteadusedS281 Arvuti õpiprogrammide kasutamise metoodika ja pedagoogika 5.3. Haridusteadused50,0
4. Loodusteadused ja tehnika4.6. ArvutiteadusedP175 Informaatika, süsteemiteooria1.1. Matemaatika ja arvutiteadus (matemaatika ja teised sellega seotud teadused: arvutiteadus ja sellega seotud teadused (ainult tarkvaraarendus, riistvara arendus kuulub tehnikavaldkonda)50,0
AsutusRollPeriood
Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskondkoordinaator01.01.2009−31.12.2012
PerioodSumma
01.01.2009−31.12.2009207 360,00 EEK (13 252,72 EUR)
01.01.2010−31.12.2010207 360,00 EEK (13 252,72 EUR)
01.01.2011−31.12.201113 252,80 EUR
01.01.2012−31.12.201213 252,80 EUR
53 011,04 EUR

Projekti eesmärgiks on uurida adapteeritud kontekstualiseeritusega õpiobjekte (ÕO) mõju veebipõhistes probleemõppe keskkondades. Selleks modifitseeritakse meie töörühma poolt varem valminud õpikeskkondi (Tiigriretk Eestimaal, Noor loodusuurija, Loodusteaduslikud mudelid põhikoolile ja Rakumaailm) ning lisatakse uued probleemülesanded vastavalt käesoleva projekti eesmärkidele. Lisaks täiendatakse neid keskkondi uute visuaalsete ÕO-dega. Esmalt lahendavad kaks gruppi õpilasi (põhikooli 3. astmest ja gümnaasiumist) samasisulisi loodusteaduslikke probleemülesandeid õpikeskkondades, mis sisaldavad eri omadustega ÕO-e. Uuringu tulemused annavad informatsiooni algajate ja ekspertide erinevatest vajadustest ÕO-de kontekstualiseeritusastmete suhtes. Sellega kaasnevalt selgitatakse ÕO-dega seotud visuaalse kognitiivse info analüüsi individuaalseid radasid ning seostatakse neid probleemide lahendamise tulemuslikkusega. Ühtlasi uuritakse teadmiste ülekandemehhanisme erinevates semantiliste süsteemides rakendades adapteeritud kontekstualiseeritusega ÕO-e. ÕO-de kasutamisega kaasnevate õpilaste argumentide kategoriseerimise ja edasise statistilise analüüsiga leitakse kategooriate seos probleemide lahendamise tulemuslikkusega, mida hinnatakse eel- ja järelküsimustikuga. Järgneva klasteranalüüsiga tuvastatakse õpilasgrupid, kellel on õpikeskkonna ülesehituse osas erinevad vajadused. Igas grupis selgitatakse ÕO-de erinevate kontekstualiseeritusastmete ja keskkonna kasutajate individuaalsete faktorite mõju probleemide lahendamise tulemuslikkusele. Saadud tulemuste põhjal luuakse ÕO-de klastrid (perekonnad), mis arvestavad eri õpilasgruppide individuaalseid vajadusi. Projekti teoreetilisi aluseid ja nendele vastavaid ÕO-e kontrollitakse erinevates õpikeskkondades, mille rakendamine eeldab eri semantilistele kontekstide kasutust ning nendevahelisi üleminekuid. Järgnevalt teostatakse rahvusvaheline võrdlusuuring probleemide lahendamise oskuste arengust eri õpilasgruppides, rakendades valminud õpikeskkondi – sellega valideeritakse nii uuringu teoreetilisi aluseid kui ka sellele vastavaid õpikeskkondi, mis sisaldavad adapteeritud kontekstualiseeritusega ÕO-e. Käesoleva projekti teadustöö seostub 4 doktori- ja 2 magistritöö teemadega.
The goal of the present project is to study the influence of learning objects (LOs) with adapted contextualization on the performance of students' problem-solving activity in web-based learning environments. The learning environments created before by our work group will be modified and additional problem solving tasks will be composed according to the present theoretical considerations. Several visual LOs will composed for these model-based and simulation environments. At first, two groups of students from upper-primary and secondary school will solve the same problems in integrated science using different learning environments with multiple LOs. This study will provide us with the initial information about different needs for contextualization of the same LOs, characterising the groups of novices and experts. The individual pathways of cognitive analyses of visual information related to the LOs with different affordances in several semiotic settings will be established. It allows us to find relations between the individual pathways and the effective problem-solving activity. Qualitative analyses of learners' arguments in using LOs and the following categorization in respect of their problem-solving outcome assessed by a pre- and post-questionnaire will be carried out. A statistic analyses of students' categorized arguments will distinguish the effective patterns of pathways in model based reasoning and problem solving activity. Next, the groups of learners with the same needs for the architecture of learning environment will be found by the cluster analyses. In each group, the influence of LOs with certain level of contextualization and affordances on the outcome of problem solving will be assessed. The result of the study will be used in creating the families of LOs with adapted contextualization applicable in designing and redesigning different learning environments. The theoretical considerations and present problem-solving approach will be tested in several adapted problem solving environments in different semantic settings. Following international comparative study on the development of students' problem-solving activity will validate the created model and the corresponding applications. The research work of the present project is related to 4 doctoral and 2 master students' thesis.