Planeeritava uurimisprojekti põhieesmärgiks on jälgida laste sotsialiseerimisel ja sellega seotud hoiakutes aset leidvaid muutusi kodus, lasteaias ja koolis. Huvi laste sotsialisatsiooni vastu Eestis tuleneb suures osas sellest, et hoolimata kiiretest sotsiaalsetest ja kultuurilistest muutustest, mis on Eestis alates 1991. a. augustist aset leidnud, ei ole veel märgata olulisi muutusi demokraatlikuma laste sotsialiseerimisviisi suunas. Tähelepanu pööratakse nii sotsialisatsioonimustri muutusele kui ka selle seosele lapse kognitiivse ja sotsiaalse arenguga. Käsitletakse lapse kõne, suhtlemise, kognitiivsete ja sotsiaalsete võimete arengut, tema motivatsiooni, akadeemiliste saavutusi, oma koduste ja koolisuhete taju, õppimis- ja käitumisprobleeme. Uurimuses osalevad eri vanuses, erisuguse sotsiaalmajandusliku ja kultuuritaustaga, samuti arenguprobleemide ja erivajadustega lapsed, laste vanemad ja õpetajad.
The main goal of the project is to follow the changes in socialization patterns of children at home, in kindergarten, and at school in the course of rapid social and cultural changes in Estonia, and to analyze the effects of these patterns on children’s cognitive and social outcomes over time. We address the socialization attitudes, values and practices of parents and teachers as indicators of socialization patterns. Regarding children’s cognitive and social outcomes, we focus on children’s language, communication, motivation, cognitive and social abilities, academic achievement, perceptions of their relationships with parents, teachers, and peers, as well as developmental, learning and behavior problems. Children of different ages, socioeconomic and cultural background, their parents and teachers are studied, as well as children with developmental problems and special needs.