See veebileht kasutab küpsiseid kasutaja sessiooni andmete hoidmiseks. Veebilehe kasutamisega nõustute ETISe kasutustingimustega. Loe rohkem
Olen nõus
"Sihtfinantseerimine" projekt SF0180025s08
SF0180025s08 (SF0180025s08) "SOTSIALISATSIOONIMUSTRI MUUTUMINE ÜLEMINEKUÜHISKONNAS JA SELLE SEOS LAPSE ARENGUGA (EESTI NÄITEL) (1.01.2008−31.12.2013)", Tiia Tulviste, Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond.
SF0180025s08
SOTSIALISATSIOONIMUSTRI MUUTUMINE ÜLEMINEKUÜHISKONNAS JA SELLE SEOS LAPSE ARENGUGA (EESTI NÄITEL)
Change of socialization patterns in a transitional society and children’s developmental outcome: : The case of Estonia
1.01.2008
31.12.2013
Teadus- ja arendusprojekt
Sihtfinantseerimine
ValdkondAlamvaldkondCERCS erialaFrascati Manual’i erialaProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.8. PsühholoogiaS260 Psühholoogia5.1. Psühholoogia ja tunnetusteadused50,0
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.10. KasvatusteadusedS270 Pedagoogika ja didaktika5.3. Haridusteadused30,0
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.10. KasvatusteadusedS271 Erivajadustega inimeste õpetamine, eripedagoogika5.3. Haridusteadused20,0
AsutusRollPeriood
Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskondkoordinaator01.01.2008−31.12.2013
PerioodSumma
01.01.2008−31.12.2008684 000,00 EEK (43 715,57 EUR)
01.01.2009−31.12.2009635 904,00 EEK (40 641,67 EUR)
01.01.2010−31.12.2010599 700,00 EEK (38 327,82 EUR)
01.01.2011−31.12.201138 330,00 EUR
01.01.2012−31.12.201238 380,00 EUR
01.01.2013−31.12.201338 380,00 EUR
237 775,06 EUR
0,00 EUR

Planeeritava uurimisprojekti põhieesmärgiks on jälgida laste sotsialiseerimisel ja sellega seotud hoiakutes aset leidvaid muutusi kodus, lasteaias ja koolis. Huvi laste sotsialisatsiooni vastu Eestis tuleneb suures osas sellest, et hoolimata kiiretest sotsiaalsetest ja kultuurilistest muutustest, mis on Eestis alates 1991. a. augustist aset leidnud, ei ole veel märgata olulisi muutusi demokraatlikuma laste sotsialiseerimisviisi suunas. Tähelepanu pööratakse nii sotsialisatsioonimustri muutusele kui ka selle seosele lapse kognitiivse ja sotsiaalse arenguga. Käsitletakse lapse kõne, suhtlemise, kognitiivsete ja sotsiaalsete võimete arengut, tema motivatsiooni, akadeemiliste saavutusi, oma koduste ja koolisuhete taju, õppimis- ja käitumisprobleeme. Uurimuses osalevad eri vanuses, erisuguse sotsiaalmajandusliku ja kultuuritaustaga, samuti arenguprobleemide ja erivajadustega lapsed, laste vanemad ja õpetajad.
The main goal of the project is to follow the changes in socialization patterns of children at home, in kindergarten, and at school in the course of rapid social and cultural changes in Estonia, and to analyze the effects of these patterns on children’s cognitive and social outcomes over time. We address the socialization attitudes, values and practices of parents and teachers as indicators of socialization patterns. Regarding children’s cognitive and social outcomes, we focus on children’s language, communication, motivation, cognitive and social abilities, academic achievement, perceptions of their relationships with parents, teachers, and peers, as well as developmental, learning and behavior problems. Children of different ages, socioeconomic and cultural background, their parents and teachers are studied, as well as children with developmental problems and special needs.