"Muu" projekt B19
B19 "Elektrimootorajamite projekteerimis- ja optimeerimismetodoloogia (1.05.2013−30.04.2016)", Anouar Belahcen, Tallinna Tehnikaülikool, Energeetikateaduskond, Elektrotehnika instituut.
B19
Elektrimootorajamite projekteerimis- ja optimeerimismetodoloogia
Design and Optimization Methodology for Electrical Motor-Drives
Elektrimootorajamite projekteerimis- ja optimeerimismetodoloogia
1.05.2013
30.04.2016
Teadus- ja arendusprojekt
Muu
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
4. Loodusteadused ja tehnika4.8. Elektrotehnika ja elektroonikaT190 Elektrotehnika 2.2. Elektroenergeetika, elektroonika (elektroenergeetika, elektroonika, sidetehnika, arvutitehnika ja teised seotud teadused)100,0
AsutusRiikTüüp
Tallinna Tehnikaülikool
PerioodSumma
01.05.2013−30.04.2016146 140,00 EUR
146 140,00 EUR
HTM baasfinantseerimine

Projekti eesmärgiks on välja töötada elektrimootorajamite uus projekteerimismetodoloogia, mis võtab arvesse elektrimasinate ja -ajamite kogu elutsükli (tootmine, kasutamine, utiliseerimine) kõiki kulutusi. Seoses üldtuntud probleemidega looduslike fossiilkütuste ja taastumatute toorainete kasutamise tõttu on inimkonna jaoks saanud oluliseks loodusressursside kokkuhoid ja CO2 emissioonide mõju hindamine kliima soojenemise aeglustamiseks. Elektrotehnikas ja energeetikas on elektrimasinate ja –ajamite vastutus eelpool nimetatud aspektide parendamise suhtes suurim. Euroopas tarbivad elektrimootorajamid ligikaudu 30% kogu toodetud elektrienergiast, mille käigus emiteeritakse ligi 430 Mt CO2 aastas.
There is an increasing concern about energy and natural resources and the impact of CO2 emissions and misuse of the natural resources on the global warming and biodiversity. Motor-drives consume 30% of electric energy in Europe emitting 427 Mt of CO2 per year. In this project, we propose to build an optimization procedure, which accounts for the whole life-cycle of the motor-drive and includes the different phases of the ecodesign and their environmental impacts. Such a procedure will result in life-cycle energy and resource efficient designs and contribute to the protection of environment. The project includes building of different simulation tools, survey among the stakeholders and extensive use of distributed computation to achieve a sustainable design of a selected range and type of motor-drives. The project will generate new knowledge in the field of Electrical Engineering Research.
KirjeldusProtsent
Alusuuring50,0
Rakendusuuring30,0
Katse- ja arendustöö20,0