"Muu" projekt RU/6411
RU/6411 "Erialakeeleõppe arendamisvajaduse uuring (1.05.2011−30.04.2012)", Helena Metslang, Tallinna Ülikool, Tallinna Ülikool, Eesti Keele ja Kultuuri Instituut.
Leping nr 30.3-10/569
RU/6411
Erialakeeleõppe arendamisvajaduse uuring
Development needs for academic language teaching
Erialakeeleõppe arendamisvajaduse uuring
1.05.2011
30.04.2012
Teadus- ja arendusprojekt
Muu
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.6. Filoloogia ja lingvistikaH350 Keeleteadus6.2. Keeleteadus ja kirjandus90,0
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.11. SotsiaalteadusedS213 Sotsiaalstruktuuride uuringud5.4. Teised sotsiaalteadused (sotsiaal- ja kultuurantropoloogia, etnoloogia, demograafia, inim-, majandus- ja sotsiaalgeograafia, munitsipaal- ja regionaalplaneering, haldusjuhtimine, õigusteadus, lingvistika, politoloogia, sotsioloogia jne.10,0
AsutusRollPeriood
Tallinna Ülikoolkoordinaator01.05.2011−30.04.2012
Tallinna Ülikool, Eesti Keele ja Kultuuri Instituutkoordinaator01.05.2011−30.04.2012
AsutusRiikTüüp
Euroopa Komisjon
PerioodSumma
01.05.2011−30.04.20129 500,00 EUR
9 500,00 EUR
Struktuuritoetused, SA Archimedes, Programm "PRIMUS"

EKAVi eesmärk on panustada mitte-eesti emakeelega tudengitele kõrghariduses pakutava eesti keele toe arendamisse, et nad suudaksid tänu paremale keelelisele toimetulekule omandada heatasemelise kõrghariduse. Uuring selgitab välja eestikeelsel õppekaval õppivate üliõpilaste keelevajadused mitmekesistes haridussituatsioonides, sh kursuste sisu mõistmisel, vajalike väljundite produtseerimisel ning teadmiste hindamisel. Kõrgkoolidele ja keeleõppejõududele avaldatakse soovitused ja abimaterjalid mitte-emakeelsete üliõpilaste keeletoe arendamiseks (nii akadeemilise ja erialase keele kursuste kui laiema toetussüsteemi osas). Luuakse väiksemahuline suulise ja kirjaliku kõrghariduskeele korpus.
The purpose of EKAV is to contribute to the development of language support that is being offered to the non-native students who study at Estonian universities on Estonian curricula. The research is looking for ways of improving the non-native students’ opportunities of overcoming language difficulties which is an essential precondition for acquiring a good level of education. It will find out the students language needs in a variety of educational situations: in understanding the content and fulfilling the requirements of the courses and in performing in evaluation situations. For both the universities and especially for the language teaching staff, a collection of suggestions and support materials will be published (concerning the language for academic or specific purposes courses, as well as the wider support system). A small-scale oral and written corpus of higher education language will be created.
KirjeldusProtsent
Rakendusuuring60,0
Katse- ja arendustöö40,0