"Eesti Teadusfondi uurimistoetus" projekt ETF7820
ETF7820 "Hariduse roll noorte tööturule lülitumisel Eestis Euroopa Liidu riikide taustal (1.01.2009−31.12.2011)", Marge Unt, Tallinna Ülikool, Rahvusvaheliste ja Sotsiaaluuringute Instituut.
ETF7820
Hariduse roll noorte tööturule lülitumisel Eestis Euroopa Liidu riikide taustal
The role of education in youth transition from school to work in Estonia on the backdrop of European Union countries
1.01.2009
31.12.2011
Teadus- ja arendusprojekt
Eesti Teadusfondi uurimistoetus
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.11. SotsiaalteadusedS210 Sotsioloogia 5.4. Teised sotsiaalteadused (sotsiaal- ja kultuurantropoloogia, etnoloogia, demograafia, inim-, majandus- ja sotsiaalgeograafia, munitsipaal- ja regionaalplaneering, haldusjuhtimine, õigusteadus, lingvistika, politoloogia, sotsioloogia jne.100,0
PerioodSumma
01.01.2009−31.12.2009248 026,00 EEK (15 851,75 EUR)
01.01.2010−31.12.2010225 456,00 EEK (14 409,26 EUR)
01.01.2011−31.12.201114 409,60 EUR
44 670,61 EUR

Projekti eesmärgiks on analüüsida hariduse rolli noorte tööturule lülitumisel ja välja tuua selle protsessi eripära Eestis võrreldes teiste Euroopa riikidega aastatel 1991-2007. Esimese sammuna kavatseme analüüsida haridustee kujundajaid, kuna haridus määrab paljuski tööturule siseneja edukuse. Teise etapina keskendume noorte tööturule lülitumise protsessile, analüüsides erinevate haridusgruppide edukust tööturul. Hüpoteeside formuleerimise aluseks on eeldus, et nii haridussüsteemi ülesehitus kui ka tööturu institutsioonid mõjutavad tööturule lülitumise protsessi. Projekti tulemusena on kavas avaldada vähemalt 10 artiklit eelretsenseeritavates ajakirjades ja rahvusvaheliste kirjastuste poolt publitseeritavates raamatutes. Projekti raames on kavas kasutada nii indiviiditaseme paneel- kui ka longituudseid andmeid (Eesti Tööjõu-uuringud 1995, 1997-2005, Eesti Sotsiaaluuring jt.) Selleks et saada Eestile võrdlusandmeid, soovitakse antud projekti raames osta Euroopa Statistikaametilt Euroopa Tööjõu-uuring 1991-2007. Antud projekt on osaks suuremast rahvusvahelisest võrdlevast Volkswageni sihtasutuse poolt finantseeritavast programmist "Haridussüsteemid ja tööturud Ida- ja Kesk-Euroopas". Programmi juhiks on professor I. Kogan Bambergi Ülikoolist Saksamaal.
The aim of the project is to study the role of education in structuring labour market entry in 1991-2007 in Estonia in the backdrop of other European Union member states. In a first step the project attempts to analyse the determinants of educational attainment in order to learn about the degree of social selectivity and heterogeneity within each educational track. Then, we can derive more concrete hypotheses about the performance of each educational group at different stages of the labour market entry process (job search, quality of first job, and early career mobility). The starting point for the formulation of the hypotheses in the project is based on the assumption that different labour market institutions and educational systems have an impact on the labour market entry process. The comparison between the educational systems as well as labour market institutions of Estonia and other European countries will help us to formulate hypotheses about labour market entry in Estonia using the classification results from previous studies. Representative individual-level panel and life course data in Estonia and in other European countries will be used to compare, trace and test the mechanisms through which they contribute to social inequality in Estonia compared with other European countries. To achieve the goals of the project, European Labour Force Survey 1991-2007 micro data will be obtained from Eurostat. The project will be a part from a multidisciplinary and international comparative research program "Education systems and labour markets in Central- and Eastern Europe" (financed by Volkswagen Foundation). The project leader is Prof. Irena Kogan (Bamberg University/University of Mannheim, Germany).