See veebileht kasutab küpsiseid kasutaja sessiooni andmete hoidmiseks. Veebilehe kasutamisega nõustute ETISe kasutustingimustega. Loe rohkem
Olen nõus
"Personaalse uurimistoetuse stardigrant (PSG)" projekt PSG754
PSG754 "Vedeliku ja konstruktsiooni koosmõjul põhinev mudel laeva kokkupõrkekindluse hindamiseks " (1.01.2022−31.12.2025); Vastutav täitja: Mihkel Kõrgesaar; Tallinna Tehnikaülikool, Inseneriteaduskond, Kuressaare kolledž; Finantseerija: Sihtasutus Eesti Teadusagentuur; Eraldatud summa: 65 125 EUR.
PSG754
Vedeliku ja konstruktsiooni koosmõjul põhinev mudel laeva kokkupõrkekindluse hindamiseks
Coupled Simulation Model for Ship Crashworthiness Assessment
1.01.2022
31.12.2025
Teadus- ja arendusprojekt
Personaalse uurimistoetuse stardigrant (PSG)
ETIS valdkondETIS alamvaldkondCERCS valdkondFrascati Manuali valdkondProtsent
4. Loodusteadused ja tehnika4.14. Tootmistehnika ja tootmisjuhtimineT130 Tootmistehnoloogia 2.11 Teised tehnika- ja tehnoloogiateadused100,0
PerioodSumma
01.01.2022−31.12.202265 125,00 EUR
65 125,00 EUR

Rohekütuste kasutusulevõtt viib selleni, et kütusemahutid võtavad laeva siseruumidest tunduvalt suurema osa võrreldes fossiilsete kütustega. Praegused kehtivad miinimumnõuded laeva topeltseintele, mis tulenevad ohutusnõuetest laevaõnnetuste tagajärgede minimeerimiseks, aga selliseid kütsemahuteid sisuliselt ei võimalda. Alternatiivsed disainilahendused on lubatud, kuid nende turvalisus peab olema vastavuses miinimumnõuetega. Seepärast saab alternatiivdisaini keskseks tööriistaks olema laeva kokkupõrke hindamise mudel, millega hinnata purunemise ulatust, et tagada ohutu kütusetankide paigutus. Projekti eesmärgiks on sellise tööriista arendamine kasutades vedeliku ja konstruktsiooni koosmõju analüüsi. Tööriist luuakse lõplike elementide meetodis, kus hinnatakse vees asetseva konstruktsiooni käitumist laevade kokkupõrke või karilesõidu korral. Vedelikus asetseva keha käitumist valideeritakse Taltechi väikelaevade mudelkatsebasseinis ning materjalide purunemist uuritakse materjalilaboris.
The introduction of green renewable fuels increases the capacity requirements of ship fuel tanks compared to fossil fuels. Positioning large tanks inside the vessel poses a significant challenge because International Maritime Organisation (IMO) prescribes minimum safe distances between fuel tanks and the ship's outer shell (sides and bottom) to protect against collisions and groundings. Alternative structural designs are permitted by IMO if the safety equivalence with conventional designs is demonstrated by the state-of-the-art non-linear finite element (FE) simulations. In this project, coupled simulation approach is developed to assess crashworthiness and damage of ship structures to enable optimal design of fuel tanks. The approach will be developed inside FE software where ship motions and structural response are evaluated simultaneously. The developments are validated in Taltech small craft competence center towing tank and material lab.