"Muu" projekt ÕA/8910
ÕA/8910 "Grundtvigi õpikoostööprojekt "Barjääride murdmine - vastastikõppe rühmad düsleksiaga inimestele" (1.08.2010−31.07.2012)", Ene Varik-Maasik, Tallinna Ülikool, Tallinna Ülikool, Kasvatusteaduste Instituut.
Nr 2010-0232-GRU-LP-09
ÕA/8910
Grundtvigi õpikoostööprojekt "Barjääride murdmine - vastastikõppe rühmad düsleksiaga inimestele"
Grundtvig project "Breaking Barriers - Peer Learning Groups for Dyslexics"
Grundtvig project "Breaking Barriers - Peer Learning Groups for Dyslexics"
1.08.2010
31.07.2012
Teadus- ja arendusprojekt
Muu
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.10. KasvatusteadusedS271 Erivajadustega inimeste õpetamine, eripedagoogika5.3. Haridusteadused80,0
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.11. SotsiaalteadusedS216 Puuetega inimeste eest hoolitsemine5.4. Teised sotsiaalteadused (sotsiaal- ja kultuurantropoloogia, etnoloogia, demograafia, inim-, majandus- ja sotsiaalgeograafia, munitsipaal- ja regionaalplaneering, haldusjuhtimine, õigusteadus, lingvistika, politoloogia, sotsioloogia jne.20,0
AsutusRollPeriood
Tallinna Ülikoolpartner01.08.2010−31.07.2012
Tallinna Ülikool, Kasvatusteaduste Instituutpartner01.08.2010−31.07.2012
AsutusRiikTüüp
Euroopa Komisjon
PerioodSumma
01.08.2010−31.07.2012234 699,00 EEK (15 000,00 EUR)
15 000,00 EUR
Grundtvig programm

Projekt "Breaking Barriers - Peer Learning Groups for Dyslexics" (eesti keeles "Barjääride murdmine - vastastikõppe rühmad düsleksiaga inimestele") on loodud murdma mõttelisi barjääre, mis on põhjustatud düsleksiaga täiskasvanute negatiivsest koolikogemusest, traditsioonilisest lähenemisest õppimisele ja õpetamisele, barjääre õpetajate ja erivajadustega täiskasvanud õppijate vahel. Täiskasvanud erivajadustega õppijad saavad kõige enam kasu parima viisi leidmisel oma õppimise hõlbustamiseks just teiste sarnaste raskustega õppijate kogemusest õppides (vastastikune õpe). Projekti peamiseks eesmärgiks on tutvustada rühmas üksteiselt õppimist (vastastikõpet) kui hästitoimivat tehnikat täiskasvanud erivajadustega inimeste õpetamisel. Projektis osalevad partnerid Euroopa erinevatest riikidest. Vaatamata erinevale taustale (osalevad nii ülikoolid kui mittetulundusühingud), on kõikidel partneritel pikaajalised kogemused täiskasvanute düsleksia valdkonnast ja düsleksiaga inimeste yoetamisest. Osa partnerid on juba eelnevalt edukalt rakendanud vastastikõpet düsleksiast tingitud raskuste leevendamisel täiskasvanud õppijatel. Projekti kestel jagatakse teiste partneritega oma parimaid praktikaid ja kogemusi. Projekti raames korraldatud seminaridel ja kohtumistel õpetatakse vastastikõppe tehnikaid õpetajatele, düsleksiaga täiskasvanud õppijatele ja teistele huvitatud inimestele.
Breaking Barriers wants to break mental barriers to learning caused by negative experiences dyslexic adults have often had in their schooling, break barriers raised by conventional notions of learning, break barriers between learners and teachers (who are also learners), and lift the group members to an equal level, learning from each other. The project seeks to 1) spread information about dyslexia and diversity in ways of learning, also among adults, 2) spread information on the method, practices and results achieved with peer learning groups, 3) assist teachers and other educational staff as well as the educational authorities and administration in education, implementing and promoting the idea of peer learning groups in their areas of work. The project will introduce the peer learning group technic in concrete way to teachers in formal, non-formal and informal learning contexts as well as adult dyslexic learners, and help train coaches for peer learning groups. The coaches themselves can use the technic in their own work among other target groups connected with dyslexia.
KirjeldusProtsent
Katse- ja arendustöö100,0