"Muu" projekt VIR17124
VIR17124 "SOHJOA-Keskkonnasõbralikule ja isesõitvale viimase miili ühistranspordile üleminel Läänemere regioonis (25.05.2017−30.09.2020)", Ralf-Martin Soe, Tallinna Tehnikaülikool, Majandusteaduskond, Ragnar Nurkse innovatsiooni ja valitsemise instituut .
VIR17124
SOHJOA-Keskkonnasõbralikule ja isesõitvale viimase miili ühistranspordile üleminel Läänemere regioonis
SOHJOA-Baltic Sea Region transition to eco-friendly autonomous last mile public transortation
25.05.2017
30.09.2020
Teadus- ja arendusprojekt
Muu
ValdkondAlamvaldkondCERCS erialaFrascati Manual’i erialaProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.13. RiigiteadusedS170 Poliitikateadused, administreerimine 5.9 Teised sotsiaalteadused100,0
AsutusRiikTüüp
Investitionsbank Schleswig-Holstein (IB.SH)
PerioodSumma
25.05.2017−30.09.2020237 000,00 EUR
237 000,00 EUR
Interreg

Sohjoa Baltic projekti eesmärk on edendada ühistranspordi ahela osatähtsust linnatranspordi jaoks, sealhulgas automaatsete elektriliste väikebusside kasutuselevõtmiseks, esimese / viimase miili reiside jaoks. Pilootprojektide kaudu toob projekt kaasa teadmise ja pädevuse keskkonnasõbralike ja arukate autonoomsete ühistranspordilahenduste korraldamiseks ning suuniste esitamiseks sellise teenuse korraldamiseks vajaliku organisatsioonilise ülesehituse kohta. Projekti soovib suurendada Läänemere piirkonna linnatranspordi osaliste võimekust linnapiirkondades keskkonnasõbralike transpordisüsteemide abil, töötades välja ühise visiooni, poliitika ja ettevõtete soovitused, samuti lühiajalise, keskmise pikkusega ja pikaajalise tegevuskava ("teekaart") olemasolevate tõkete kõrvaldamisel ja ühistranspordi hõlbustamisel. Projekti raames tehakse 3 suuremat ja 3 väiksemat pilootprojekti. Tallinn, Helsingi ja Kongsberg peavad projekti käigus testima autonoomseid isesõitvaid busse linna ühistranspordivõrgus 6-9 kuud. Vejle, Gdansk ja Zemgale peavad projekti jooksul testima 1 kuu autonoomseid isesõitvaid busse.
Sohjoa Baltic project aims at promoting the usage of urban public transportation including automated electric minibuses (robot buses) as part of the public transport chain especially for first/last mile trips. Through pilots and demonstrations, the project brings institutionalized knowledge and competence on organizing environmentally friendly and smart autonomous public transport solutions as well as providing guidelines on the organizational setup needed for running such a service in an efficient way. The project seeks to enhance environmentally friendly transport systems in urban areas by increasing capacity of BSR urban transport actors, by working out a joint vision, policy and business recommendations as well as short-, medium-, and long term Action Plan (“Road Map”) on removing existing barriers and facilitating public transport. During the project periood, three pilots (6-9 months) will be conducted in Helsinki, Tallinn and Kongsberg and three demonstrations (1 month) in Vejle, Gdansk and Zemgale.
TegevusProtsent
Alusuuring50,0
Rakendusuuring40,0
Katse- ja arendustöö10,0