See veebileht kasutab küpsiseid kasutaja sessiooni andmete hoidmiseks. Veebilehe kasutamisega nõustute ETISe kasutustingimustega. Loe rohkem
Olen nõus
"Sihtfinantseerimine" projekt SF0132495s03
SF0132495s03 "Kool kui arengukeskkond ja õpilaste toimetulek (1.01.2003−31.12.2007)", Marika Veisson, Tallinna Ülikool, Kasvatusteaduste Instituut.
SF0132495s03
Kool kui arengukeskkond ja õpilaste toimetulek
School as developmental environment and students' coping
1.01.2003
31.12.2007
Teadus- ja arendusprojekt
Sihtfinantseerimine
ValdkondAlamvaldkondCERCS erialaFrascati Manual’i erialaProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.10. KasvatusteadusedS270 Pedagoogika ja didaktika5.3. Haridusteadused100,0
AsutusRollPeriood
Tallinna Ülikool, Kasvatusteaduste Instituutkoordinaator01.01.2003−31.12.2007
PerioodSumma
01.01.2003−31.12.2003447 000,00 EEK (28 568,51 EUR)
01.01.2004−31.12.2004447 000,00 EEK (28 568,51 EUR)
01.01.2005−31.12.2005608 000,00 EEK (38 858,28 EUR)
01.01.2006−31.12.2006628 000,00 EEK (40 136,52 EUR)
01.01.2007−31.12.2007754 000,00 EEK (48 189,38 EUR)
184 321,20 EUR

Uurimuse probleemiks on õpilaste toimetulematus põhikoolis, mille ilminguks on väljalangevus ja klassikursuse kordajate suur arv. Eesmärgiks on välja selgitada riskirühmad, analüüsida toimetulematuse põhjusi ning anda soovitusi asjasse puutuvatele institutsioonidele ja iskutele, sh õpetajatele, lastevanematele ning õpilastele  efektiivsete toimetulekustrateegiate kujundamiseks ning õpilaste õpikeskkonna optimeerimiseks. Töö teoreetiliseks lähtealuseks on toimetuleku ökoloogiline käsitlus (A. Lazarus, S. Folkmann, U. Bronfenbrenner). Õpikeskkonda uuritakse koolikultuuri, sh multikultuurilisuse alusel. Kasutatakse nii läbilõike kui longitudinaalset uuringut, nii kvantitatiivseid kui kvalitatiivseid meetodeid. Uurimuse teisel etapil on kavas rahvusvaheline võrdlusuuring. Uurimuses püstitakse hüpoteesid õpilaste toimetulematuse ja nende toimetulekustrateegiate ning õpikeskkonna vaheliste seoste kohta. Uurimuse tulemiks on teaduspubliktsioonid, kollektiivne monograafia ning praktilised sooovitused asjaosalistele.
Problem of the research is the non-coping of pupils in the compulsory school, what becomes evident in the high drop-out percentage of pupils. The purpose of the research is to clarify, what groups of students are at risk, to analyze the causes of the non-coping and to provide recommendations to institutions and persons concerned eg. teachers,  parents, but also  to pupils, who need strategies to cope succsessfully; further, to optimize the learning environment of pupils of compulsory school.  Theoretically, the research will be based on the ecological approach of coping (A.Lazarus, S. Folkmann, U. Bronfenbrenner). Investigating the  learning environment, the term of school culture, the  culture at multicultural schools included,  will be used. As research methods, longitudinal research as other quantitative and qualitative methods as well will be practiced. In the second stage of the investigation, an international comparative research is planned. As  hypothesis, the relationships between  non-coping and coping strategies plus learning environment  are placed. As practical output, scientific publications and recommendations to institutions and persons, dealing  with the problem, will be produced.