See veebileht kasutab küpsiseid kasutaja sessiooni andmete hoidmiseks. Veebilehe kasutamisega nõustute ETISe kasutustingimustega. Loe rohkem
Olen nõus
"Personaalse uurimistoetuse rühmagrant" projekt PRG124
PRG124 "Tarbijate õiguste kaitse digitaalses ühisturus - lepinguõiguslikud aspektid (1.01.2018−31.12.2021)", Karin Sein, Tartu Ülikool, Sotsiaalteaduste valdkond, õigusteaduskond.
PRG124
Tarbijate õiguste kaitse digitaalses ühisturus - lepinguõiguslikud aspektid
Protection of consumer rights in the Digital Single Market - contractual aspects
1.01.2018
31.12.2021
Teadus- ja arendusprojekt
Personaalse uurimistoetuse rühmagrant
ValdkondAlamvaldkondCERCS erialaFrascati Manual’i erialaProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.7. ÕigusteadusS123 Informaatikaõigus 5.5 Õigusteadus100,0
PerioodSumma
01.01.2018−31.12.201894 375,00 EUR
01.01.2019−31.12.201994 375,00 EUR
188 750,00 EUR
0,00 EUR

Projektis analüüsitakse tarbijakaitse lepinguõiguslikke aspekte Euroopa Komisjoni algatatud Euroopa Digitaalse Ühisturu loomise raames. Uuring keskendub neljale põhivaldkonnale: 1) platvormimajanduse lepinguõiguslikud aspektid, 2) digitaalse sisu lepingutingimustele vastavus ja tarbija lepingulised õiguskaitsevahendid puudustega digitaalse sisu korral; 3) digitaalse sisu lepingute direktiivi ülevõtmine siseriiklikusse õigusesse ja 4) teatud muud tarbijalepinguõigust puudutavad Digitaalse Ühisturu seadusandlikud initsiatiivid, nt geoblokeeringu keeld. Analüüsis pööratakse erilist tähelepanu uutele ärimudelitele, kus tarbija ei maksa toote eest mitte rahas, vaid oma isikuandmetega. On võimalik, et sellistel juhtudel on vaja teistsuguseid tarbijakaitse reegleid, saavutamaks mõistlikku tasakaalu toote või teenuse pakkuja ja tarbija õiguste ja kohustuste vahel ja edendamaks andmepõhist innovatsiooni. Analüüsitakse ka teatud autoriõiguse ja tarbijalepinguõiguse kokkupuutepunkte.
The project will analyze the contractual aspects of consumer protection within the Digital Single Market initiated by the European Commission. The study concentrates on four main areas: 1) contractual aspects of platform economy, 2) contractual standards of digital content and consumer’s remedies for defective digital content; and 3) transposition of the proposed Directive on digital content contracts into national law and 4) certain other legislative initiatives of the Digital Single Market concerning contractual consumer rights, eg Geoblocking Regulation. Special focus will be set on modern business models where counter-performance of the consumer is not in money but rather in providing his personal data. It might be that in those cases different consumer protection rules are needed to find a balance between the rights of the supplier and consumer and to foster data-driven innovation. Certain connections between contractual consumer rights and copyright law will also be addressed.