"Muu" projekt NFLSI09579
NFLSI09579 "Analüüsigrant "Õpetajate väärtuskasvatuse alase pädevuse arendamine õpetajakoolituses" (1.10.2009−1.10.2011)", Margit Sutrop, Tartu Ülikool, Tartu Ülikool, Filosoofiateaduskond, Filosoofia ja semiootika instituut.
NFLSI09579
Analüüsigrant "Õpetajate väärtuskasvatuse alase pädevuse arendamine õpetajakoolituses"
Advancing Teachers Values Educational Competence Through Teachers Training
Analüüsigrant "Õpetajate väärtuskasvatuse alase pädevuse arendamine õpetajakoolituses"
1.10.2009
1.10.2011
Teadus- ja arendusprojekt
Muu
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.11. SotsiaalteadusedS100 Sotsiaalteaduste ajalugu ja filosoofia 5.4. Teised sotsiaalteadused (sotsiaal- ja kultuurantropoloogia, etnoloogia, demograafia, inim-, majandus- ja sotsiaalgeograafia, munitsipaal- ja regionaalplaneering, haldusjuhtimine, õigusteadus, lingvistika, politoloogia, sotsioloogia jne.100,0
AsutusRollPeriood
Tartu Ülikoolpartner01.10.2009−01.10.2011
Tartu Ülikool, Filosoofiateaduskond, Filosoofia ja semiootika instituutpartner01.10.2009−01.10.2011
AsutusRiikTüüp
SA Archimedes
PerioodSumma
01.10.2009−01.10.201125 564,66 EUR
25 564,66 EUR

Käesoleva projekti eesmärgiks on selgitada välja, mida tuleks teha, et Eesti ülikoolide õpetajakoolituse lõpetajad suudaksid ja tahaksid praktikas tõhusalt täita õpetajatele pandavaid väärtuskasvatuse alaseid ülesandeid. Seega võimaldab antud analüüsigrant täita inimressursi rakendamise arenduskava poolt sätestatud eesmärki „koolitada parimaid õpetajaid ning muuta hariduse valdkond ühiskonnas uute väärtuste kujunemise ning elukestva õppe idee juurdumise tugisambaks“. Nimetatud siht väljendub ka riikliku üldhariduskoolide õppekavaga läbiviidud põhjalikus väärtusalases arendustöös, mille tulemusena on väärtuskasvatus läbivalt kajastatud kõikides ainekavades, mis rakenduvad õppeaastal 2010/2011. Kontseptuaalsed muudatused riiklikus üldhariduskoolide õppekavas toovad endaga kaasa uued ootused õpetajakoolituse suhtes, mis peaks pakkuma vastavate kompetentside omandamist. Antud uurimisprojekt vastab õpetajahariduse strateegia punktile 4.2.2.12, mille kohaselt on vaja analüüsida õpetajakoolituse õppekavade ja kursuste vastavust üldhariduskoolide riiklike õppekavadega ning vajadusel viia sisse muutusi. Plaanitav õpetajakoolituse õppekavade ja praktika analüüs on loogiliseks jätkuks üldharidus-koolide uue riikliku õppekava ainekavade analüüsile, mille haridus- ja teadusministeeriumi tellimusel (HTM-i ja TÜ leping 28.11.2008-31.05.2009 - number 10.1-8.1/1644) viis läbi TÜ eetikakeskuse ja TÜ haridusuuringute ja õppekavaarenduse keskuse töörühm.