See veebileht kasutab küpsiseid kasutaja sessiooni andmete hoidmiseks. Veebilehe kasutamisega nõustute ETISe kasutustingimustega. Loe rohkem
Olen nõus
"RITA1" projekt LSVOI19596
LSVOI19596 (RITA1/02-96-04) "Masinõppe ja AI toega teenused (14.10.2019−31.12.2021)", Martin Ebers, Tartu Ülikool, Sotsiaalteaduste valdkond, õigusteaduskond.
RITA1/02-96-04
LSVOI19596
Masinõppe ja AI toega teenused
Machine learning and AI powered public service delivery
14.10.2019
31.12.2021
Teadus- ja arendusprojekt
RITA1
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
4. Loodusteadused ja tehnika4.6. ArvutiteadusedP176 Tehisintellekt 1.2 Arvutiteadus ja informaatika70,0
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.11. SotsiaalteadusedS213 Sotsiaalstruktuuride uuringud5.9 Teised sotsiaalteadused18,0
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.7. ÕigusteadusS140 Avalik õigus5.5 Õigusteadus12,0
PerioodSumma
14.10.2019−31.12.202165 471,27 EUR
65 471,27 EUR

Masinõppel ja tehisintellektil on suur teoreetiline potentsiaal teha riigipoolne teenuse pakkumine kiiremaks, täpsemaks ja targemaks. See võib avada võimalusi teenuste loomiseks, mis varem eksisteerida ei saanuks ning teha riigi toimise sujuvamaks. Tegelike võimaluste ja ka ohtude mõistmiseks on vaja aga esmalt selliste teenuste prototüübid luua, need rakendada ja sellest õppetunnid saada. Projekti „Masinõppe ja AI toega teenused“ (MAITT) loob näited, kus viimased masinõppe ja tehisintellekti arengud on otseselt rakendatud riigi jaoks olulises valdkondades avaliku teenuse mõne lõtku pakkumiseks. Rakendusjuhtumite põhjal näitab see mis oodatud ja ootamatud tagajärjed iseõppivate algoritmide rakendamine teenuste pakkumisel kaasa võib tuua, kui täpsed need algoritmid on ja kuidas reageerib ametnik kui teda assisteerib masinõpe või tehisintellekt. Saadavad õppetunnid lubavad paremini hinnata kas ja kui kiiresti on Eesti e-riigi uue arenguhüppe aluseks andmetelt iseõppivad teenused.
Machine learning and AI have a great theoretical potential to make public service delivery faster, more accurate and smarter. It opens up avenues to design services hitherto not possible and make the state function in a more smoother manner. To properly understand the opportunities and also threats, we need actual use cases of such services being designed, deployed and evaluated. The goal of the “Machine learning and AI powered public service delivery” project is to prototype such services in domains that are of importance to the state. Use cases will allow to see what are the intended and unintended consequences of deploying self-learning algorithms in public service delivery, how accurate they are and how will public servants react when they are assisted by machine learning and AI powered support tools. The lessons learned will show if and how fast will the next leap in e-Estonia be driven by smart algorithms.
KirjeldusProtsent
Rakendusuuring100,0