"Muu" projekt B18
B18 "Arvutusmeetod laeva karilesõidu ja kokkupõrke vigastuste kiireks hindamiseks (1.09.2013−30.09.2016)", Kristjan Tabri, Tallinna Tehnikaülikool, Tallinna Tehnikaülikool, Ehitusteaduskond, Mehaanikainstituut, Tehnilise mehaanika õppetool.
B18
Arvutusmeetod laeva karilesõidu ja kokkupõrke vigastuste kiireks hindamiseks
Tool for direct damage calculations for ship collision and grounding Accidents
Arvutusmeetod laeva karilesõidu ja kokkupõrke vigastuste kiireks hindamiseks
1.09.2013
30.09.2016
Teadus- ja arendusprojekt
Muu
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
4. Loodusteadused ja tehnika4.15. Ehitus- ja kommunaaltehnikaT300 Veetransporditehnoloogia2.1. Ehitusteadused (ehitusprojekteerimine, ehitustehnika, tööstus- ja tsiviilehitus ning teised seotud teadused)60,0
1. Bio- ja keskkonnateadused1.8. Keskkonnaseisundit ja keskkonnakaitset hõlmavad uuringudT270 Keskkonnatehnoloogia, reostuskontroll1.4. Maateadused ja sellega seotud keskkonnateadused (geoloogia, geofüüsika, mineroloogia, füüsiline geograafia ning teised geoteadused, meteoroloogia ja ning teised atmosfääriteadused, klimatoloogia, okeanograafia, vulkanoloogia, paleoökoloogia40,0
AsutusRiikTüüp
Tallinna Tehnikaülikool
PerioodSumma
01.09.2013−30.09.201691 000,00 EUR
91 000,00 EUR
HTM baasfinantseerimine

Projekti eesmärgiks on töötada välja töövahend, misvõimaldaks kiiresti hinnata laeva vigastusi kokkupõrke või karilesõidu korral. Selline analüüs nõuaks laevakonstruktsiooni lihtsustatud esitamist, mis samas võimaldaks piisava täpsusega arvestada konstruktsiooni põhielementide mõju laeva käitumisele. Selleks võetakse kasutusele nn. idealiseeritud struktuurielement, mis koosneb jäigastatud plaadist, pikisuunalisest stringerist ning ristisuunalisest kaarest. Elemendi käitumist põhideformatsioonide korral kirjeldatakse analüütiliste siirde-jõukõverate abil. Saamaks täielikku ülevaadet õnnetuse võimalikest tagajärgedest hinnatakse vigastatud laevakere globaalse tugevuse piisavust seotud talade meetodiga. Tankerlaevade puhul hinnatakse vigastuse tõttu laeva tankidest välja voolanud õli kogust. Selleks kasutatakse hüdraulilistel võrranditel põhinevat mudelit. Selline kokkupõrke ja karilesõidu mudel koos õlilekke mudeliga võimaldab hinnata laeva konstruktsiooni turvalisust juba eelprojekti faasis ning arvestada võimalike turvalisust mõjutavate lahendustega. Samuti võimaldaks kavandatav platvorm hinnata kiiresti karile või kokkupõrkesse sattunud laeva olukorda ja analüüsida erinevate päästeopertasioonide skeeme javõimalikke tagajärgi.
The project aims to develop a simulation tool that allows for time-efficient assessment of ship collision and grounding accidents using structural information available in the early design phase of a ship. This requires simplified representation of ship’s structural configuration. A basic element describing the ship structure is idealized structural unit that consists of stiffened plate, a longitudinal girder and a transverse floor. For each structural unit a set of shape functions describing the behaviour of the unit under different loading mechanisms. Via structural units the description ofthe local damage in certain accidental scenarios can be obtained in time-efficient manner. Once the local damage is obtained, the hull girder strength of thedamaged ship hull is analysed using coupled beam method. In the case of tankers, the amount of the oil spilled trough the damage opening is assessed using hydraulic spill model with possible sub-maximal net-exchange flow situations. Such tool would allow to study and improve the shipdesign in means of safety already in early design phase. The tool would allowrapid assessment of ships’ state in actual accidents and plan the required salvage activities.
KirjeldusProtsent
Alusuuring10,0
Rakendusuuring75,0
Katse- ja arendustöö15,0