Projekti eesmärgiks on töötada välja töövahend, misvõimaldaks kiiresti hinnata
laeva vigastusi kokkupõrke või karilesõidu korral. Selline analüüs nõuaks
laevakonstruktsiooni lihtsustatud esitamist, mis samas võimaldaks piisava
täpsusega arvestada konstruktsiooni põhielementide mõju laeva käitumisele.
Selleks võetakse kasutusele nn. idealiseeritud struktuurielement, mis koosneb
jäigastatud plaadist, pikisuunalisest stringerist ning ristisuunalisest kaarest.
Elemendi käitumist põhideformatsioonide korral kirjeldatakse analüütiliste
siirde-jõukõverate abil.
Saamaks täielikku ülevaadet õnnetuse võimalikest tagajärgedest hinnatakse
vigastatud laevakere globaalse tugevuse piisavust seotud talade meetodiga.
Tankerlaevade puhul hinnatakse vigastuse tõttu laeva tankidest välja voolanud
õli kogust. Selleks kasutatakse hüdraulilistel võrranditel põhinevat mudelit.
Selline kokkupõrke ja karilesõidu mudel koos õlilekke mudeliga võimaldab
hinnata laeva konstruktsiooni turvalisust juba eelprojekti faasis ning arvestada
võimalike turvalisust mõjutavate lahendustega. Samuti võimaldaks kavandatav
platvorm hinnata kiiresti karile või kokkupõrkesse sattunud laeva olukorda ja
analüüsida erinevate päästeopertasioonide skeeme javõimalikke tagajärgi.
The project aims to develop a simulation tool that allows for time-efficient
assessment of ship collision and grounding accidents using structural
information available in the early design phase of a ship. This requires
simplified representation of ship’s structural configuration. A basic element
describing the ship structure is idealized structural unit that consists of stiffened
plate, a longitudinal girder and a transverse floor. For each structural unit a set
of shape functions describing the behaviour of the unit under different loading
mechanisms. Via structural units the description ofthe local damage in certain
accidental scenarios can be obtained in time-efficient manner. Once the local
damage is obtained, the hull girder strength of thedamaged ship hull is
analysed using coupled beam method. In the case of tankers, the amount of the
oil spilled trough the damage opening is assessed using hydraulic spill model
with possible sub-maximal net-exchange flow situations.
Such tool would allow to study and improve the shipdesign in means of safety
already in early design phase. The tool would allowrapid assessment of ships’
state in actual accidents and plan the required salvage activities.