"Muu" projekt KA/10812
KA/10812 "Õppekava lasteaias? Lapse keeleline areng ja IKT vahendite kasutamine (1.08.2012−31.01.2014)", Marika Veisson, Tallinna Ülikool, Tallinna Ülikool, Kasvatusteaduste Instituut.
HZ-2012_1a-30094
KA/10812
Õppekava lasteaias? Lapse keeleline areng ja IKT vahendite kasutamine
Curriculum in kindergarten? Language learning and use of ICT with small children (CHILDICT)
Curriculum in kindergarten? Language learning and use of ICT with small children (CHILDICT)
1.08.2012
31.01.2014
Teadus- ja arendusprojekt
Muu
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.10. KasvatusteadusedS270 Pedagoogika ja didaktika5.3. Haridusteadused60,0
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.10. KasvatusteadusedS281 Arvuti õpiprogrammide kasutamise metoodika ja pedagoogika 5.3. Haridusteadused40,0
AsutusRollPeriood
Tallinna Ülikoolpartner01.08.2012−31.01.2014
Tallinna Ülikool, Kasvatusteaduste Instituutpartner01.08.2012−31.01.2014
AsutusRiikTüüp
Põhjamaade Ministrite Nõukogu
PerioodSumma
01.08.2012−31.01.20144 580,00 EUR
4 580,00 EUR
Nordplus

CHILDICT programm keskendub IKT vahendite kasutamisele lasteaias toetamaks laste keelelist arengut (mänguline kirjutamine arvutis, lugemine). Programmis on kolm põhitegevust: töötoad, uuring ja seminar/konverents. Partnerriigid vahetavad kogemusi, mis seostuvad programmi sisu ja eesmärkidega. Uurimus keskendub järgmistele küsimustele: Lasteaedade õppekavade formaliseerimine, IKT vahendite kasutamine lasteaias- poliitika, suhtumine ja praktika. Programm lõpeb raporti koostamisega ning teadusartikli avaldamisega. Programmil on kodulehekülg.
At the core of our interest in the CHILDICT-network is the coming of the learning mandate and due formal educational planning ("curriculum") to kindergartens in the context of early literacy learning (playful writing, reading) and the use of ICT. The CHILDICT-network is build around three main elements: a workshop, a survey and an open seminar/conference. The focus in the joint workshop is on exchange of practical experiences within the network thematic. The Nordic-Baltic survey will be targeted to kindergartens and municipal authorities. The key questions in the survey/network are: (i) the extent of formalization of the “kindergarten curriculums”, (ii) their status in terms of policies, attitudes and practice in the area of language learning and use of ICT, and (iii) the extent to which the staff competence in kindergartens is an issue in this regards. Based on the findings from the survey, a Nordic-Baltic seminar will be organized jointly with all partners. The seminar will be also open to interested participants from outside the network. Partners from kindergartens and public authorities’ representatives will also present their “best practice” in the seminar. The main expected outcomes from the work are learning from each other through exchange of experiences, new knowledge from on this politically actual issue in the Nordic-Baltic countries, and expanding networks among partners. The results of the network will be disseminated via websites, a report and an article.
KirjeldusProtsent
Katse- ja arendustöö100,0
AsutusRollRiikTüüpKommentaar
University College Stord/Haugesund (HSH) koordinaatorNorra Kuningriik
Arne Trageton (Childhood education enterprise)partnerNorra Kuningriik
Børnekulturinstitutionen GalaxenpartnerTaani Kuningriik
Hakkebakkeskogen BarnehagepartnerNorra Kuningriik
Linnupesa lasteaedpartnerEesti Vabariik
Stiftelsen SedmigradskypartnerSoome Vabariik
Stockholm MunicipalitypartnerRootsi Kuningriik
University of ÅrhuspartnerTaani Kuningriikülikool
University of JyväskyläpartnerSoome Vabariikülikool
University og TromsopartnerNorra Kuningriikülikool