See veebileht kasutab küpsiseid kasutaja sessiooni andmete hoidmiseks. Veebilehe kasutamisega nõustute ETISe kasutustingimustega. Loe rohkem
Olen nõus
"Ülikoolide arengufondid" projekt TF3620
TF3620 (Otsustatud rahastada TLÜ uuringufondi nõukogu koosoleku otsusega nr 7.1-17/4 29.04.2020) "Loodusainete jätkusuutlik õpe uue õpikäsituse võtmes (1.09.2020−31.05.2023)", Neeme Lumi, Tallinna Ülikool, Loodus- ja terviseteaduste instituut, Tallinna Ülikool, Digitehnoloogiate instituut, Tallinna Ülikool, Haridusteaduste instituut.
Otsustatud rahastada TLÜ uuringufondi nõukogu koosoleku otsusega nr 7.1-17/4 29.04.2020
TF3620
Loodusainete jätkusuutlik õpe uue õpikäsituse võtmes
Sustainable learning of natural sciences on the basis of a new learning approach
Loodusainete jätkusuutlik õpe uue õpikäsituse võtmes
1.09.2020
31.05.2023
Teadus- ja arendusprojekt
Ülikoolide arengufondid
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.10. KasvatusteadusedS272 Õpetajakoolitus5.3 Haridusteadused60,0
4. Loodusteadused ja tehnika4.6. ArvutiteadusedP175 Informaatika, süsteemiteooria1.2 Arvutiteadus ja informaatika20,0
4. Loodusteadused ja tehnika4.10. FüüsikaP250 Tahke aine: struktuur, termilised ja mehhaanilised omadused, kristallograafia, phase equilibria1.3 Füüsikateadused20,0
AsutusRiikTüüp
Tallinna ÜlikoolEesti Vabariikülikool
PerioodSumma
01.09.2020−31.05.202326 000,00 EUR
26 000,00 EUR
37 100,00 EUR

Tallinna Ülikoolis on loomisel EDUSPACE labor, mis koondab endas haridusinnovatsiooni käsitlevad ettevõtmised üle ülikooli eesmärgiga toetada tõenduspõhist didaktika arendust tehnoloogiarikkas keskkonnas. Selle edukaks toimimiseks on vaja algatada erinevaid didaktikalaboreid, mistõttu antud projekti eesmärk on luua integreeritud loodusainete didaktika labor, et läbi erinevate tegevuste parendada loodusainetealast õppimis-, õpetamis- ja uurimistegevust nii üldhariduse kui ka kõrghariduse kontekstis: Projektil on kaks olulist alafookust: didaktikaarendus - nii tasemeõppe kui täiendõppe jaoks loodud mõtestatud õppimist toetavad õpistsenaariumid ning haridustehnoloogia - digikatsevahendite ja digitaalse õppevara integreerimine õpiprotsessi. Väljatöötatud õpistsenaariumite rakendamist tehnoloogiaga tõhustatud õpikeskkonnas hinnatakse, et mõista uuenduslike lähenemiste mõju õppimisele. Labori loomise tingib vajadus tõsta noorte loodusainete alast kognitiivset kaasatust ja seeläbi huvi, mis jätkuks ka kõrghariduse tasemel, sealhulgas õpetajaharidusega seotud erialadel. Lisaks eeltoodule on oluline uuendada ülikooli didaktikaarendust: tõsta õpetajahariduse taset, töötades välja õppijakesksed õpistsenaariumid, kus fookuses on õppija kognitiivsete protsesside senisest parem tundmine ja nendega arvestamine, uuriv, probleemil ja nähtusel põhinev õpe koos tänapäevaste tehnoloogiliste lahendustega. Lisaks täiendada tegevõpetajate pädevusi lõimitud õpistsenaariumite loomisel innovatsioonilabori tüüpi koolituste kaudu. Instituutideülese koostööna loodav didaktika labor aitab läbi erinevate tegevuste tugevdada loodusainetealast õpet Eestis.
An EDUSPACE lab is being established at Tallinn University, which will combine educational innovation across the university with the aim of supporting the development of evidence-based science didactics in a technology-rich environment. For its successful operation, it is necessary to initiate various didactics labs. Therefore, the purpose of this project is to create an integrated didactics lab for natural sciences in order to improve learning, teaching and research activities in the context of both general education as well as in higher education. The project is focused on two sub-themes. First of which is didactic development - learning scenarios supporting meaningful learning designed for both undergraduate and continuing education. The second sub-theme utilises a technology-rich environment in order to improve the learning process. Finally, we explore what will be the impact of innovative approaches on learning and how the applied methods affect the learning outcomes. The necessity for establishing the lab comes from the need to increase the cognitive involvement of students in the field of natural sciences and through this raise the interest in continuing at the level of higher education, including teacher education curricula. Additionally, it is crucial to upgrade the didactics developement in the univeristy: raising the quality of teacher education by establishing student centered learning scenarios that focus on better understanding and consideration of the student’s cognitive processes corroborating it with analytical study based on a problem and phenomenon-based learning with modern technological solutions. Furthermore, the project will focus on improving the teachers’ capabilities in creating intergrated learning scenarios through innovationlab training. The didactics lab that would come together as part of institute-wide co-operation, enables to strenghten the learning and teaching of natural sciences across Estonia.
KirjeldusProtsent
Alusuuring60,0
Rakendusuuring40,0