See veebileht kasutab küpsiseid kasutaja sessiooni andmete hoidmiseks. Veebilehe kasutamisega nõustute ETISe kasutustingimustega. Loe rohkem
Olen nõus
"Eesti Teadusfondi uurimistoetus" projekt ETF5371
ETF5371 "Õpilaste mõtlemises, võimete ja motivatsiooniliste uskumuste seosed teadmiste ja nende arenguga (1.01.2003−31.12.2006)", Eve Kikas, Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond.
ETF5371
Õpilaste mõtlemises, võimete ja motivatsiooniliste uskumuste seosed teadmiste ja nende arenguga
The relations of pupils` knowledge and its development to their thinking, abilities and motivational beliefs
1.01.2003
31.12.2006
Teadus- ja arendusprojekt
Eesti Teadusfondi uurimistoetus
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.8. PsühholoogiaB760 Psühhonoomika 5.1. Psühholoogia ja tunnetusteadused100,0
AsutusRollPeriood
Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskondkoordinaator01.01.2003−31.12.2006
PerioodSumma
01.01.2003−31.12.2003125 000,00 EEK (7 988,96 EUR)
01.01.2005−31.12.2005157 997,65 EEK (10 097,89 EUR)
01.01.2004−31.12.2004170 000,00 EEK (10 864,98 EUR)
01.01.2006−31.12.2006161 160,00 EEK (10 300,00 EUR)
39 251,83 EUR

Töö eesmärgiks on uurida õpilaste kolme erineva valdkonna - sotsiaalsed suhted (agressiivsus, tõrjutus), terviseõpetus (haigused), loodusteadused (aine ehitus, füüsikalised ja keemilised reaktsioonid) - teadmisi, nende arengut ja seda mõjustavaid tegureid. Uuritakse alg-, põhi- ja keskkooli õpilasi, tavakooliõpilastele lisaks õpiraskustega õpilasi. Mõjutavate teguritena uuritakse õpilaste mõtlemise taset, järeldamisoskust, tähelepanu, mälu ja motivatsioonilisi uskumusi ja suundumusi. Tulemusena esitatakse mudel mõtlemise taseme, võimete ning motivatsiooni mõjust teadmiste arengule. Lisaks analüüsitakse eraldi motivatsiooniliste uskumuste arengulisi muutusi ja nende seotust mõtlemise tasemega.
The general aim of the study is to investigate pupils` knowledge on three domains - social relations (aggressiveness and rejection), health (diseases), natural science (the composition of matter, physical and chemical changes), the development of this knowledge and the factors that influence the development. Pupils from elementary, basic and high school are questioned. In addition to pupils from ordinary classes, childern with specific learning difficulties are also included. The factors which influence is studied, are: the level of thinking, reasoning abilities, attention, memory, motivational beliefs and orientations. A model on how the level of thinking, abilities and motivation influences the development of knowledge will be presented. In addition, the developmental change and peculiarities of motivational beliefs and their relations to thinking are studied.