Projekti eesmärgiks on, lähtudes Eesti elukestva õppe strateegiast (EÕS), arendada Tallinna Ülikoolis välja haridusuuenduse kompetentsikeskus, mis koondab, analüüsib ja kujundab parimat tänapäevast hariduspraktikat ning levitab seda Eesti haridusruumis. TLÜ kompetentsikeskuse fookuses on muutuv õpikäsitus, selle olemus, praktiline realiseerimine ja hindamine ning õpikäsituse-alase teabe levitamine. Õpikäsituse mõtestamisel lähtutakse OECD Innovative Learning Environments projekti raames pakutud määratlusest, mille kohaselt õpikäsituse muutumine tähendab vähemalt kolme liiki teisenemist: muutused õpetajate ja õpilaste suhtepildis (omaette vs tiimipõhine tegutsemine); muutused „pedagoogilises repertuaaris“ (üks traditsiooniline õpetamisviis vs mitmekesine/varieeruv repertuaar); muutused õpikorralduses ja õpikeskkonnas (digikeskkond, fikseeritud vs paindlik ajakasutus, fikseeritud vs pehme ruumikasutus).
Tallinna Ülikooli kompetentsikeskus kujundatakse praeguse Haridusinnovatsiooni keskuse baasil, haarates selle tegevusse Haridusteaduste instituudi töötajad ja üliõpilased, samuti ülikooli teistes allüksustes haridustemaatikaga tegelevad töötajad. Projekti tulemusena on välja kujunenud rahvusvahelistesse haridusuuenduslikesse võrgustikesse ja tegevustesse lõimitud jätkusuutlik keskus.
The aim of the project is to establish a resource center in Tallinn University for educational innovations, meant for comprehesive and higher education institutions. Center collects and analyses the best educational practices from all over the world, tests the new approaches in univesity’s partner schools and distributes them among Estonian educational institutions.
Project supports capacity building both in research and in development. Center is supposed to be able carry out studies describing the Estonian school culture, run school development programs, deliver training programs and shape teacher training in the univetrsity. As a result the Center should be able act as a promotor of the innovations in education for the whole country having enough qualified staff, a solid set of measurement and evaluation instruments and representative databases describing the changes in Estonian school system.