See veebileht kasutab küpsiseid kasutaja sessiooni andmete hoidmiseks. Veebilehe kasutamisega nõustute ETISe kasutustingimustega. Loe rohkem
Olen nõus
"Erasmus" projekt
"Digitaalsed väljakutsed kodundusõppes (1.05.2021−30.04.2023)", Jaana Taar, Tallinna Ülikool, Loodus- ja terviseteaduste instituut.
Digitaalsed väljakutsed kodundusõppes
Navigating through Digital Challenges in Home Economics Education
Navigating through Digital Challenges in Home Economics Education
NAVI-HED
1.05.2021
30.04.2023
Teadus- ja arendusprojekt
Erasmus
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.10. KasvatusteadusedS270 Pedagoogika ja didaktika5.3. Haridusteadused60,0
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.10. KasvatusteadusedS281 Arvuti õpiprogrammide kasutamise metoodika ja pedagoogika 5.3. Haridusteadused40,0
AsutusRiikTüüp
Haridus- ja Noorteamet
PerioodSumma
01.05.2021−30.04.202319 570,00 EUR
19 570,00 EUR
77 938,00 EUR

Kodunduse õpetajad Balti- ja Põhjamaades on kogenud sarnasid väljakutseid digivahendite kasutamisel õppetöös. Samas on vahendid vaid üks pool, on vaja ka IKT rakendamiseks sobilikku metoodikat. Õpetajatel on keeruline juhendada erineval tasemel õpilasi, neid tagasisidestada ning anda soovitusi distantsilt. Käesoleva projekti eesmärgiks on koguda häid praktikaid ning tutvustada neid üldhariduskooli kodunduse õpetajatele, omandamaks teadmised ja oskused digivahendite kasutamiseks distantsõppes õppimist toetaval viisil. Projekti sihtrühmaks on üldhariduskoolide kodunduse õpetajad Eestist, Soomest, Rootsist ja Norrast. Projekt koosneb kolmest osast. Esmalt teemakohase kirjanduse analüüs, et laiendada osalejate teadmisi ja tuua teaduskirjanduse seisukohad ka tegevõpetajateni. Seejärel kogume Delphi meetodi abil õpetajate häid praktikaid distantsõppe läbiviimiseks. Viimaks tutvustame koostatud kirjalikku materjali igas partnerriigis, peamiselt korraldades õpetajate seminaripäevi.
Teachers of HE education in Nordic-Baltic countries have faced similar challenges in using digital tools in classroom settings. Although digital tools are only one side of the coin, it is important to find methods to implement digital technology into subject teaching in a pedagogically meaningful way. It is difficult for teachers to provide relevant instruction for students with different background knowledge and skills, to evaluate the outcomes and to give suggestions without face-to-face contact. This project aims to collect and disseminate best practices to support educators in the field of HE so that they can obtain the knowledge and skills to use digital tools in a pedagogically supportive way in the context of distance/blended teaching. Our target group in this project is comprehensive school HE teachers in Estonia, Finland, Norway and Sweden. The project has three stages: First, we study the topical scientific literature to raise participants’ knowledge as well as to close the gap between practitioners and scientists. Second, we use the Delphi method to collect pedagogical ideas for distance/blended learning situations. Third, we introduce the developed booklet of pedagogical practices and ideas in each participating country on a teachers’ seminar day and distribute the knowledge among a wider audience.
KirjeldusProtsent
Katse- ja arendustöö100,0