See veebileht kasutab küpsiseid kasutaja sessiooni andmete hoidmiseks. Veebilehe kasutamisega nõustute ETISe kasutustingimustega. Loe rohkem
Olen nõus
"Personaalne uurimistoetus" projekt PUT1542
PUT1542 "Kehaline aktiivsus, motivatsioon ja tervisega seotud elukvaliteet noorukitel (1.01.2017−31.12.2020)", Lennart Raudsepp, Tartu Ülikool, Meditsiiniteaduste valdkond, sporditeaduste ja füsioteraapia instituut.
PUT1542
Kehaline aktiivsus, motivatsioon ja tervisega seotud elukvaliteet noorukitel
A cross-domain investigation of physical activity, motivation, and health-related quality of life in adolescents
1.01.2017
31.12.2020
Teadus- ja arendusprojekt
Personaalne uurimistoetus
Otsinguprojekt
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
3. Terviseuuringud3.8. SporditeadusS273 Kehaline kasvatus ja motoorika, sport 3.3. Terviseteadused (tervishoid, sotsiaalmeditsiin, hügieen, õeteadus, epidemioloogia)100,0
PerioodSumma
01.01.2017−31.12.201749 200,00 EUR
01.01.2018−31.12.201849 200,00 EUR
01.01.2019−31.12.201949 200,00 EUR
01.01.2020−31.12.202049 200,00 EUR
196 800,00 EUR

Käesoleva projekti eesmärgiks on hinnata kehalise aktiivsuse, tervisega seotud elukvaliteedi ja motivatsiooni seoseid noorukieas. Uuringu teoreetiliseks aluseks on transkontekstiline mudel (Hagger & Chatzisarantis, 2007), mida on laiendatud eakaaslaste ning vanemate poolse autonoomsuse toetuse ning tervisega seotud elukvaliteedi konstruktidega. Samuti on uudseks aspektiks projektis objektiivne kehalise aktiivsuse mõõtmine nii kehalise kasvatuse tundide kui ka vaba aja kontekstis. Uuringu üldine hüpotees: noorukite autonoomne motivatsioon kehalise kasvatuse tundides suurendab õpilaste aktiivsust tundides, mis omakorda mõjutab positiivselt objektiivselt mõõdetud kehalist aktiivsust vabal ajal ning tajutavat tervisega-seotud elukvaliteeti. Uuring viiakse läbi kahe mõõtmislainena (T1- 5/6 klassid; T2 - 7/8 klassid). Osalejate kehalist aktiivsust mõõdetakse Actigraph GT3X liikumissensoritega ning psühholoogilisi tunnuseid ning tervisega seotud elukvaliteeti hinnatakse küsimustikega.
The present project was designed with the aim of testing changes in the pattern of relationships in an extended version of the TCM among Estonian adolescents in transition from early to mid-adolescence across two years. The following general hypothesis will be tested: H1: Autonomous motivation in PE classes promoted by perceived autonomy support from the teacher and peers would increase objectively-measured physical activity in PE classes, which in turn, could transfer to a higher level of objectively-measured physical activity in leisure-time and also to a higher perceived health-related quality of life. Participants will be approximately 300 school children. Data collection will be carried out at T1 (Grades 5/6) and two years later (T2, Grades 7/8). Physical activity during PE classes and leisure-time will objectively measured using The Actigraph GT3X accelerometer. Psychological constructs and health-related quality of life will be measured using adapted questionnaires.