"Muu" projekt RU,23207
RU,23207 (Nr 10-10/982) "IEA Rahvusvaheline Kodanikuhariduse Uuring (28.06.2007−31.12.2010)", Anu Toots, Tallinna Ülikool, Tallinna Ülikool, Sotsiaalteaduskond, Riigiteaduste osakond.
Nr 10-10/982
RU,23207
IEA Rahvusvaheline Kodanikuhariduse Uuring
IEA International Civic and Citizenship Education Study
28.06.2007
31.12.2010
Teadus- ja arendusprojekt
Muu
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.13. RiigiteadusedS170 Poliitikateadused, administreerimine 5.4. Teised sotsiaalteadused (sotsiaal- ja kultuurantropoloogia, etnoloogia, demograafia, inim-, majandus- ja sotsiaalgeograafia, munitsipaal- ja regionaalplaneering, haldusjuhtimine, õigusteadus, lingvistika, politoloogia, sotsioloogia jne.40,0
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.11. SotsiaalteadusedS213 Sotsiaalstruktuuride uuringud5.4. Teised sotsiaalteadused (sotsiaal- ja kultuurantropoloogia, etnoloogia, demograafia, inim-, majandus- ja sotsiaalgeograafia, munitsipaal- ja regionaalplaneering, haldusjuhtimine, õigusteadus, lingvistika, politoloogia, sotsioloogia jne.30,0
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.10. KasvatusteadusedS285 Sotsiaalpedagoogika5.3. Haridusteadused30,0
AsutusRollPeriood
Tallinna Ülikoolkoordinaator28.06.2007−31.12.2010
Tallinna Ülikool, Sotsiaalteaduskond, Riigiteaduste osakondkoordinaator28.06.2007−31.12.2010
AsutusRiikTüüp
Haridus- ja Teadusministeerium
PerioodSumma
28.06.2007−31.12.2010965 778,00 EEK (61 724,46 EUR)
61 724,46 EUR
Haridus- ja Teadusministeerium

Uuringu eesmärk on analüüsida, kuidas erinevad haridussüsteemid valmistavad noori ette kodanikurolliks ning millised on demokraatia mehhanismid ja tingimused koolis. Selleks viiakse läbi esindusliku valimiga küsitlus, mis hõlmab Eestis 152 kooli 8.klaasi õpilasi, nende õpetajaid ja koolijuhti. Küsitlusega kogutakse andmeid põhikooli eelviimase klassi õpilaste teadmistest, väärtushoiakutest ja osalusvalmidusest demokraatliku kodakondsuse valdkonnas, kooli juhtimise ja koolielu korraldamise demokraatlikest praktikatest. Uuringus osaleb 38 riiki. Uuringu tulemusel selgub: -milline on olnud progress noorte kodanikuhariduses võrreldes 1999 ja 2005.aastaga, mil toimusid sama uurimisprojekti eelmised küsitlused; -kuidas on muutunud noorte hoiakud, mis illustreerivad Eesti demokraatia ja kodanikeühiskonna arengutrende ja probleeme; -millisel kohal on Eesti haridussüsteem oma tõhususelt võrreldes maailma teiste riikidega. Uuringutulemused on sihitud haridus- ja noorsoopoliitika kujundajatele; eeskätt õppekava reformiga tegelejatele; samuti EKAKi erinevatele töörühmadele ja integratsioonipoliitika kujundajatelre.
The purpose of the International Civic and Citizenship Education Study (ICCS) is to investigate the ways in which young people are prepared to undertake their roles as citizens in a range of countries. The study builds on the previous IEA study of civic education (CIVED) undertaken in 1999. It will report on student achievement on a test of conceptual understandings and competencies in civic and citizenship education. It will also collect and analyze data about student dispositions and attitudes relating to civic and citizenship education. Teacher and school questionnaires will gather information about teaching and class management practices, school governance and climate, and others.
KirjeldusProtsent
Rakendusuuring80,0
Katse- ja arendustöö20,0