See veebileht kasutab küpsiseid kasutaja sessiooni andmete hoidmiseks. Veebilehe kasutamisega nõustute ETISe kasutustingimustega. Loe rohkem
Olen nõus
"Muu" projekt
"Tähendusloome digitaalses kunstis, mängudes ja uurimuslikus kunstis (1.01.2017−31.12.2020)", Raivo Kelomees, Eesti Kunstiakadeemia.
Tähendusloome digitaalses kunstis, mängudes ja uurimuslikus kunstis
Meaning-making in digital art, games, and artistic research
1.01.2017
31.12.2020
Teadus- ja arendusprojekt
Muu
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.4. KultuuriuuringudS220 Kultuuriantropoloogia, etnoloogia 6.3. Muud humanitaarteadused (filosoofia - s.h. teaduse ja tehnika filosoofia, kunstiteadused, kunstiajalugu, kunstikriitika, maalikunst, skulptuur, muusikateadus, teatriteadus, religioon, teoloogia jne.)100,0
AsutusRollPeriood
Eesti Kunstiakadeemiakoordinaator01.01.2017−31.12.2020
AsutusRiikTüüp
Eesti KunstiakadeemiaEesti Vabariik
PerioodSumma
01.01.2017−31.12.201718 792,00 EUR
18 792,00 EUR
Euro
Asutusesisene rahastus

Uurimistöö keskmes on digitaalse kunsti, mängude, uurimusliku kunsti ja hübriidsete kunstipraktikate teoreetilised ja praktilised küsimused. Erinevad uurimistöö alateemad kajastavad kunstimuutusi viimastel kümnenditel, mida on otsustavalt mõjutanud digitaalne tehnoloogia. Nüüdisaegseid tehnoloogiapõhiseid kunstiuuendusi vaadeldakse varasema kunstiajaloo kontekstis, uuritakse traditsiooniliste loomepraktikate jätkumist ja täiesti uute kunstivormide teket. Alateemad: 1. Muutused kunstis 20. sajandi lõpul ja 21. sajandi alguses, mis seotud elektroonilise ja digitaalse tehnoloogia kasutamisega kunstipraktikas rõhuasetusega Eesti kontekstil. 2. Varasema (1970ndate aastate) mixed media ja seriaalse kunsti areng läbi 1990ndate paradigmaatiliste muutuste hübriidmeediaks ja teaduskunstiks järgnevatel kümnenditel. 3. Uurimuslik kunst ajaloolises ja akadeemilises kontekstis. Uurimusliku kunsti metodoloogia ning teadusfilosoofilised küsimused kunsti, uurimuse ja teaduse vahekordadest. 4. Interaktiivse audiovisuaalse kunsti eksperimentaalsete vormide ja digitaalsete artefaktide säilitamine. 5. Tähendusloome interaktiivsetes kunstiteostes. 6. Propriotseptsiooni küsimus osaluslikus kunstis. 7. Mitmekasutajapõhised kunstiteosed ja -keskkonnad; vaataja tahtmatu osalus kunstiteoses. 8. Mängude kasutamine kunstis ja kunstilised mängud. 9. Jagatud autorsuse küsimus, autorsuse jagamise viisid ja fiktiivsed autorid. 10. Impersonaalne kunst, mitte-inimeste loodud kunst; kunst, mis loodud koostöös masinatega ning sellise kunstiga seotud esteetilised küsimused. 11. Multilokaalne ja telekommunikatiivne kunst. 12. Loomemasinate ja indeterministliku kunsti temaatika. 13. Internetikunsti, post-interaktiivse kunsti ja post-interneti kunsti problemaatika.
The research project focuses on theoretical and practical questions about digital art, games, artistic research, and hybrid art practices. The sub-themes listed below reflect changes in art during the last decades. Contemporary innovations in art will be studied within the context of art history. The research involves both traditional creativity practices as well as the emergence of new artistic forms. Sub-themes: 1. Changes in art between the end of the 20th and the beginning of the 21st century related to the use of electronic and digital technology with an emphasis on Estonian context. 2. Artistic developments from mixed media and serialist art of the 1970s to the paradigmatic changes of the 1990s, and hybrid media as well as ArtScience in the following decades. 3. Research-based art in historical and academic contexts. Methodological and philosophical questions about the relationships between research-based art, research, and science. 4. The preservation of experimental forms of interactive audiovisual art and digital artefacts. 5. Meaning-making in interactive artworks. 6. The problem of proprioception in participatory art. 7. Multi-user artworks and environments; unaware participation in art. 8. Games in art and artistic games. 9. Questions of authorship, ways of sharing authorship, and fictitious authors. 10. Impersonal art, art created by non-humans, art created in collaboration with machines, and aesthetic questions connected with these phenomena. 11. Multi-local and tele-communicative art. 12. The problem of creative machines and indeterministic art. 13. The problems of net art, post-interactive and post-internet art.