"Sihtfinantseerimine" projekt SF_0182529As03
SF_0182529As03 "Loodusteadusliku hariduse relevantsuse kontseptsioon ja relevantsust mõjutavad tegurid üldhariduskoolis (1.01.2003−31.12.2007)", Miia Rannikmäe, Tartu Ülikool, Bioloogia-geograafiateaduskond.
SF_0182529As03
Loodusteadusliku hariduse relevantsuse kontseptsioon ja relevantsust mõjutavad tegurid üldhariduskoolis
Towards a Philosophy of Relevance in Science Education and Factors Influencing its Operationalisation
1.01.2003
31.12.2007
Teadus- ja arendusprojekt
Sihtfinantseerimine
ValdkondAlamvaldkondCERCS erialaFrascati Manual’i erialaProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.10. KasvatusteadusedS286 Ortopedagoogika5.3. Haridusteadused100,0
AsutusRollPeriood
Tartu Ülikool, Bioloogia-geograafiateaduskondkoordinaator01.01.2003−31.12.2007

Arendati edasi loodusteadusliku hariduse relevantuse teaduslikult põhjendatud kontseptsiooni. Leiti, et relvantsus  avaldub läbi nelja valdkonna: relevantsus õpilasele, ühiskonnale, teadusele ja õpetamise meetoditele. Viidi läbi aastatel 2003-2004. kogutud empiiriliste andmete süvaanalüüs, mille alusel kavandati täiendav uurimus multikultuursete ja sooliste aspektide osa kindlaksmääramiseks relevantsuse mudelis. Andmete kogumise instrumendid kohandati, tõlgiti vene keelde ja piloteeriti. Moodustati representatiivne valim.  Viidi läbi longituud uuring õpilaste teadusliku loovuse ja kriitilise mõtlemise oskuste  kujunemise uurimiseks relevantse õpetamise keskkonnas.   Koostöös Kieli Ülikooliga modifitseeriti arvutipõhise  mõistevõrgustiku rakendamise metoodikat õpilaste kognitiivsete oskuste hindamiseks ja õppeprotsessi   resultatiivsuse diagnostikaks.  Jätkunud on koostöö Iowa Ülikooli,Kieli ja Oslo Ülikooli ning EL projekti partnerülikoolidega. Kaitsti uks magistritöö, esineti  8 ettekandega rahvusvahelistel konverentsidel, publitseeriti 8 ariklit eelretsenseeritavates väljaannetes, neist üks monograafia.
"This research focuses on the need to increase the popularity of science subjects for students and raise public awareness of science and technology among the general public through developing strategies for making school science more relevant for students and society.  The major goal is to elucidate the concept of relevance for science education and find factors influencing its operationalisation in the classroom. It builds on previous research carried out on the philosophy of scientific and technological literacy (STL), concept mapping through computer simulation and involves international partners. As outcomes of the research it is expected to show: how the gap existing between the intended philosophy and its implementation in the classroom can be minimised; to present models how to guide teachers towards more relevant teaching, involving higher order cognitive skills (especially socio-scientific reasoning); and create tools for assessing student attitudes towards science, and computer-based evaluation of students cognitive achievement.      "