"Institutsionaalne uurimistoetus" projekt IUT34-6
IUT34-6 "Nutikad tehnoloogiad ja digitaalne kirjaoskus õppimiskäsituse muutmisel (1.01.2015−31.12.2020)", Margus Pedaste, Tartu Ülikool, sotsiaalteaduste valdkond, haridusteaduste instituut.
IUT34-6
Nutikad tehnoloogiad ja digitaalne kirjaoskus õppimiskäsituse muutmisel
Smart technologies and digital literacy in promoting a change of learning
1.01.2015
31.12.2020
Teadus- ja arendusprojekt
Institutsionaalne uurimistoetus
ValdkondAlamvaldkondCERCS erialaFrascati Manual’i erialaProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.10. KasvatusteadusedS270 Pedagoogika ja didaktika5.3. Haridusteadused100,0
PerioodSumma
01.01.2015−31.12.201574 000,00 EUR
01.01.2016−31.12.201674 000,00 EUR
01.01.2017−31.12.201774 000,00 EUR
222 000,00 EUR

Nutitelefonid ja tahvelarvutid on populaarsed seadmed noorte igapäevaelus, kuid nende nutikate tehnoloogiate võimalusi õppimisel on vähe uuritud. Nende tõhusaks kasutamiseks õppimisel on oluline digitaalne kirjaoskus - üks 21. sajandi kompetents. Meie hüpotees on, et digitaalne kirjaoskus nutikate tehnoloogiate kasutamisel suurendab motivatsiooni ja toetab õppimist loodusteadustes, tehnoloogias, insenerihariduses ja matemaatikas (STEM) – kirjanduse põhjal on STEM-ainete õppimisel probleemiks noorte vähene motiveeritus. Käesolevas projektis on esmalt eesmärgiks ülevaateuuringuga leida kriitilised tegurid nutikate tehnoloogiate kasutamises STEM-õpetajate ja õpilaste (vanuses 11-15) poolt. Seejärel arendame välja kolm sekkumist digitaalse kirjaoskuse arendamiseks ja hindame nende mõju koolides läbiviidavas mahukas eksperimendis (200 õpetajat, 4000 õpilast). Tulemused näitavad, kuidas digitaalse kirjaoskuse areng nutikate tehnoloogiate kasutamisel toetab motivatsiooni ja õppimist STEMis.
Smart phones and tablets are popular devices used by youth in everyday life. However, the potential of these smart technologies for learning has not been methodically tested. Digital literacy is a 21st century competency needed to apply these devices effectively in education. We hypothesize that digitally literate use of smart technology will increase motivation and learning in science, technology, engineering and mathematics (STEM) – important subjects where current literature indicates there is a problem to motivate adolescent students. In this project, a cross-sectional survey will be conducted to identify critical factors in smart technology use by STEM teachers and students (ages 11 to 15). Three specific interventions to increase digital literacy will be planned, executed and evaluated through a large scale field experiment (200 teachers, 4000 students). The results aim to show the effect of improved digital literacy in using smart technologies on motivation and learning in STEM.