See veebileht kasutab küpsiseid kasutaja sessiooni andmete hoidmiseks. Veebilehe kasutamisega nõustute ETISe kasutustingimustega. Loe rohkem
Olen nõus
"Mobilitas Pluss sissetulev järeldoktoritoetus (MOBJD)" projekt MOBJD558
MOBJD558 "Võimurid Kagu-Aasias: oopium, võim ja riigiloome " (1.10.2020−30.09.2022); Vastutav täitja: John Allen Buchanan; Tallinna Ülikool, Humanitaarteaduste instituut, Maastiku ja kultuuri keskus; Finantseerija: Sihtasutus Eesti Teadusagentuur; Eraldatud summa: 81 359 EUR.
MOBJD558
Võimurid Kagu-Aasias: oopium, võim ja riigiloome
Strongmen in Southeast Asia: Opium, Coercion and Local State Formation
1.10.2020
30.09.2022
Teadus- ja arendusprojekt
Mobilitas Pluss sissetulev järeldoktoritoetus (MOBJD)
ETIS valdkondETIS alamvaldkondCERCS valdkondFrascati Manuali valdkondProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.13. RiigiteadusedS170 Poliitikateadused, administreerimine 5.6 Politoloogia70,0
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.11. SotsiaalteadusedS230 Sotsiaalne geograafia5.9 Teised sotsiaalteadused30,0
PerioodSumma
01.10.2020−30.09.202281 359,42 EUR
81 359,42 EUR

Šani osariik Birmas oli II maailmasõja järgse Kagu-Aasia üks poliitiliselt kõige killustunumaid piirkondi, kus riigitüürist sõltumatult valitsesid ja ühiskondlikku kontrolli omasid mitukümmend kohalikku võimumeest. Mis põhjustel löövad võimurid läbi teatud arenguriikide piirkondades, ent mitte teistes? Uurimustöö vaidlustab levinud seisukohad, mille järgi võimurite esilekerkimist seletab tulusate ressursside nagu oopium või teemandid olemasolu, või keskse riigivõimu nõrkus. Selle asemel väidan, et ühiskondliku elu segipaisatuse perioodidel suudavad teatud indiviidid — kel on ka ligipääs ressurssidele — pakkuda uusi ellujäämisstrateegiaid ja selle abil kehtestada oma reeglid ja võim. Uurin võrdlevalt 20 võimurit Põhja-Laoses, Põhja-Tais ja Birma Šani ja Katšini osariikides. Minu fookus võimurite strateegiate psühholoogilistel elementidel näitab ainuüksi materialistlike seletuste suutmatust seletada nende võimul püsimist.
Burma’s Shan State became one of the most politically fragmented areas in the post-World War II period. Dozens of autonomous strongmen exercised social control independently of the central state. What accounts for the emergence of autonomous strongmen in areas of some developing states, but not others? My argument contests the views that the presence of profitable resources, such as opium or diamonds, or state weakness accounts for the emergence of autonomous strongmen. Instead, I argue that where access to resources coincides with societal dislocations, strongmen can exercise rulemaking authority by offering people new strategies of survival. My study employs comparative analysis of 20 strongmen in northern Laos, northern Thailand and Burma's Shan and Kachin states. My focus on the importance of the psychological elements of such strategies shows the inability of materialist explanations in themselves to account for the ability of autonomous strongmen to exercise social control.