"Muu" projekt VEU15015
VEU15015 "Meretranspordi riski strateegiline ja operatiivne juhtimine talvise navigatsiooni tingimustes (1.04.2015−31.03.2018)", Kristjan Tabri, Tallinna Tehnikaülikool, Tallinna Tehnikaülikool, Ehitusteaduskond, Mehaanikainstituut, Tehnilise mehaanika õppetool.
VEU15015
Meretranspordi riski strateegiline ja operatiivne juhtimine talvise navigatsiooni tingimustes
Strategic and Operational Risk Management for Wintertime Maritime Transportation System
Strategic and Operational Risk Management for Wintertime Maritime Transportation System
1.04.2015
31.03.2018
Teadus- ja arendusprojekt
Muu
ValdkondAlamvaldkondCERCS erialaFrascati Manual’i erialaProtsent
1. Bio- ja keskkonnateadused1.8. Keskkonnaseisundit ja keskkonnakaitset hõlmavad uuringudT270 Keskkonnatehnoloogia, reostuskontroll1.4. Maateadused ja sellega seotud keskkonnateadused (geoloogia, geofüüsika, mineroloogia, füüsiline geograafia ning teised geoteadused, meteoroloogia ja ning teised atmosfääriteadused, klimatoloogia, okeanograafia, vulkanoloogia, paleoökoloogia60,0
4. Loodusteadused ja tehnika4.15. Ehitus- ja kommunaaltehnikaT300 Veetransporditehnoloogia2.1. Ehitusteadused (ehitusprojekteerimine, ehitustehnika, tööstus- ja tsiviilehitus ning teised seotud teadused)40,0
AsutusRiikTüüp
Euroopa Komisjon
PerioodSumma
01.04.2015−31.03.2018149 912,00 EUR
149 912,00 EUR
välisleping, BONUS programm

STORMWINDS projekt keskendub meretranspordi hädaolukordadest tuleneva keskkonnariski strateegilisele ja operatiivsele juhtimisele Läänemere põhjaosas. Fookus on talvisel laevaliiklusel, kuna just talvel toimub nimetatud piirkonnas suurim arv hädaolukordi. Eesmärgi saavutamiseks täiustatakse riski operatiivset juhtimist kahel viisil. Esiteks, analüüsitakse süsteemiteoreetiliselt piiri- ja majandusharu-ülest laevaliikluse seire ja hädaolukordade lahendamise süsteeme. Süsteemianalüüsi tulemusi vaadeldakse mereruumi planeerimise kontekstis, koostades selle põhjal merenduspoliitika-alaseid soovitusi. Süsteemiteoreetlist lähenemist rakendatakse ka tõenäosusliku, indikaatoritel põhineva meretranspordi ohutuse juhtimise süsteemi modelleerimiseks, mille tulemusi kasutatakse nii meretranspordi tugiteenuste pool kui ka koolitustel. Teiseks, arendatakse veebipõhiseid vahendeid keskkonnariski operatiivseks juhtimiseks. Hädaolukordade vältimiseks arendatakse e-navigeerimise teenuseid, mis võimaldavad laeva teekonna optimeerimist ja ohutumat jääs kulgemist. Hädaolukordade lahendamise efektiivse tõstmiseks arendatakse „nutikaid veebiteenuseid“ (smart response services). Strateegilise riskijuhtimise efektiivsuse täiustamiseks STORMWINDS projektis luuakse talvetingimustes toimuva naftareostuse riski juhtimise mudel, mille praktiline kasutamine võimaldab anda soovitusi laevaliikluse ohutuks korraldamiseks. Nii operatiivne kui strateegiline riski juhtimine eeldab uuenduslikke lahendusi erinevatel teadussuundadel, mida kasutatakse samaaegselt projekti üldeesmärkide saavutamiseks.
STORMWINDS contributes to operational and strategic management of ecological risks to the Northern Baltic Sea, emerging from maritime transportation incidents and accidents. Focus is on wintertime conditions as most accidents in the area occur in the ice season. To achieve these aims, advances are made to support operational risk management in two ways. First, a holistic cross¬border and cross¬sector analysis of the vessel traffic control and emergency response services is performed, using a systems¬theoretic approach. This analysis is further placed in context with maritime spatial planning, leading to policy¬relevant recommendations. The systems¬theoretic approach is furthermore applied to probabilistic, indicator¬based safety management modelling for vessel traffic services operation and training. Second, specific tools for operational risk management are developed. Accident prevention is enhanced through the development of e¬navigation services related to ship routing and ship performance in ice. Accident response is enhanced through the development of smart response services for shipping accidents. STORMWINDS addresses strategic risk management through the development of a risk management model for spill response effectiveness in wintertime conditions, resulting in recommendations regarding fleet organization. Both the operational and strategic risk management work require scientific advances in various fields, which are used in parallel to achieve the overall aims.
TegevusProtsent
Alusuuring10,0
Rakendusuuring80,0
Katse- ja arendustöö10,0