EuroTeQ Engineering University initsiatiiv tugineb veendumusel, et muutuv ühiskond toob endaga kaasa vajaduse ühtse ja tugeva ülikooliliidu järele, mis teeniks ühiskonna vajadusi hariduse andmisel, teadusuuringutes ning innovatsiooni rakendamisel nii Euroopas kui ka mujal. Kuus juhtivat ülikooli teaduse ja tehnoloogia valdkonnas moodustavad innovaatilise ökosüsteemi, olles võimelised tutvustama paradigma muutuseid tuleviku insenerihariduses. Loodav initsiatiiv tähendab ühist ambitsiooni kraadiõppes ja teaduses ning maailma tehnoloogiahiidudega koostööd ettevõtluses. Kolmeaastane EuroTeQ pilootprojekt lähtub tõdemusest, et tänane inseneriharidus peab vastama tuleviku ühiskonna vajadustele, mis nõuab erinevate sidusrühmade kaasamist ja pidevat koostööd. Õppetöö rakendamise aluseks saavad individuaalsed õppekavad ja digitaalsed koostöövahendid, mis toetavad õppija professionaalset arengut ja elukestvat õpet. Uute pedagoogika väljakutsetega toimetulekuks luuakse „rahvusvaheline klassiruum“, mis arendab mõtteviisi, et mitmekesisus ja -keelsus on tugevuseks nii kodus kui ka ühiseid väärtuseid kandvas Euroopas. EuroTeQ ülikooliliidu loomise eesmärgiks on avada partnerülikoolides pakutav õppesisu nii virtuaalse kui ka füüsilise mobiilsuse kaudu, mis toob kokku erineva hariduse ja kultuuritaustaga õppijad ning pakub individuaalset ja sotsiaalset arengut toetavaid õpiradasid. EuroTeQ Engineering University initsiatiiv on uuenduslik lähenemine kõrgharidusmaastikult, mis toetab kõrghariduse omandamist ka neile, kellel on varem selleks ligipääs puudunud (nt kutseõppurid, täiendõppijad, spetsialistid).
The EuroTeQ Engineering University builds on the belief that societal developments of recent years call for strong University Alliances to make the Knowledge Square of Education, Research, Innovation and Service to Society a reality and its impact a benefit to Europe and beyond. As six leading Universities of Science and Technology, spread across Europe, situated in innovation eco-systems and with great collaboration experience, we are equipped to introduce a paradigm shift in the engineering education of the future, aspiring responsible value co-creation in technology. In three years' time all these measures will have notably promoted the cooperation between the individual Partner Universities, across faculties and central units. It will have significantly improved the seamless mobility of students and faculty, who have to a great extend joined in the pilots. The joint efforts of the Partner Universities aim to develop and integrate training formats that expand the perspective to non-academic target groups and professionals, which will diversify the skills and competence base of Europe. Bridging the gap between different groups in society will enhance social permeability. The students participating in the new formats of the EuroTeQ Engineering University will have gained a deeper understanding of the specific qualifications of other professional groups, especially non-academics, international fellow students and experienced practitioners. They will have acquired multilingual skills necessary for the interaction with non-academics involved. The developments will have provided already notable impulses for extended eco-systems beyond the Partner Universities for collaborative education in technology-oriented occupational fields.
Asutus | Roll | Riik | Tüüp | Kommentaar |
---|---|---|---|---|
Ecole Polütehnikum | Prantsuse Vabariik | |||
Eindhoveni Tehnikaülikool | Madalmaade Kuningriik | |||
Müncheni Tehnikaülikool | Saksamaa Liitvabariik | |||
Taani Tehnikaülikool | Taani Kuningriik | |||
Tšehhi Tehnikaülikool | Tšehhi Vabariik |