See veebileht kasutab küpsiseid kasutaja sessiooni andmete hoidmiseks. Veebilehe kasutamisega nõustute ETISe kasutustingimustega. Loe rohkem
Olen nõus
"Sihtfinantseerimine" projekt SF0140091s08
SF0140091s08 (SF0140091s08) "Kõvapinded ja pinnatehnika (1.01.2008−31.12.2013)", Priit Kulu, Tallinna Tehnikaülikool, Mehaanikateaduskond.
SF0140091s08
Kõvapinded ja pinnatehnika
Hard coatings and surface engineering
1.01.2008
31.12.2013
Teadus- ja arendusprojekt
Sihtfinantseerimine
ValdkondAlamvaldkondCERCS erialaFrascati Manual’i erialaProtsent
4. Loodusteadused ja tehnika4.12. Protsessitehnoloogia ja materjaliteadusT153 Keraamilised materjalid ja -pulbrid 2.3. Teised tehnika- ja inseneriteadused (keemiatehnika, lennundustehnika, mehaanika, metallurgia, materjaliteadus ning teised seotud erialad: puidutehnoloogia, geodeesia, tööstuskeemia, toiduainete tehnoloogia, süsteemianalüüs, metallurgia, mäendus, tekstiilitehnoloogia ja teised seotud teadused).15,0
4. Loodusteadused ja tehnika4.12. Protsessitehnoloogia ja materjaliteadusT152 Komposiitmaterjalid2.3. Teised tehnika- ja inseneriteadused (keemiatehnika, lennundustehnika, mehaanika, metallurgia, materjaliteadus ning teised seotud erialad: puidutehnoloogia, geodeesia, tööstuskeemia, toiduainete tehnoloogia, süsteemianalüüs, metallurgia, mäendus, tekstiilitehnoloogia ja teised seotud teadused).15,0
4. Loodusteadused ja tehnika4.12. Protsessitehnoloogia ja materjaliteadusT155 Pinded ja pinnatehnoloogia2.3. Teised tehnika- ja inseneriteadused (keemiatehnika, lennundustehnika, mehaanika, metallurgia, materjaliteadus ning teised seotud erialad: puidutehnoloogia, geodeesia, tööstuskeemia, toiduainete tehnoloogia, süsteemianalüüs, metallurgia, mäendus, tekstiilitehnoloogia ja teised seotud teadused).70,0
AsutusRollPeriood
Tallinna Tehnikaülikool, Mehaanikateaduskondkoordinaator01.01.2008−31.12.2013
PerioodSumma
01.01.2008−31.12.20082 070 000,00 EEK (132 297,11 EUR)
01.01.2009−31.12.20091 880 448,00 EEK (120 182,53 EUR)
01.01.2010−31.12.20101 773 400,00 EEK (113 340,92 EUR)
01.01.2011−31.12.2011113 340,00 EUR
01.01.2012−31.12.2012113 340,00 EUR
01.01.2013−31.12.2013113 340,00 EUR
705 840,56 EUR

Teadusteema eesmärkideks on uute pinnete ja pinna modifitseerimistehnoloogiate väljatöötamine; kulumise prognoosimiseks eksperimentaalsete meetodite ja matemaatiliste mudelite arendamine; pinna degradatsioonimehhanismide uurimine kulumisel ja detailide ja tööriistade uute tugevdus- ja taastustehnoloogiate väljatöötamine ning rakendus. Kavandatav uuring haarab järgmisi alateemasid: •pihustus- ja sadestuspinded, •tribosüsteemide katsetamine ja omadused, •jääkpingete eksperimentaalmehaanika, •masinate ja toodete töökindlus, tugevdus- ja taastustehnoloogiad. Uurimisobjektiks on submikron- ja nanostruktuurseid pihustuspinded mehaaniliselt aktiveeritud sünteesi ja desintegraatorjahvatuse teel saadud pulbreist ja multi-, gradient- ja komposiit-, sh nanostruktuursed sadestuspinded; katsetusmetoodikad ja -aparatuur ning matemaatilised mudelid kulumise prognoosimiseks erinevais tingimustes (abrasioon, erosioon, löök- ja väsimuskulumine, kõrgetemperatuurne erosioon).
The main objectives of the research are following: elaboration of new coating materials and surface modification technologies; development of experimental methods and mathematical models for prediction of wear; study of degradation mechanisms of wear; elaboration of strengthening and restoration technologies of machine parts and tools. The research is focused on following topics: • sprayed and deposited thick and thin coatings, • testing and properties of tribosystems, • experimental mechanics of residual stresses, • reliability of machines and products, strengthening and restoration technologies. Under the study are submicrometrical and nanostructured sprayed coatings based on composite powders produced by mechanically activated synthesis and disintegrator milling; thin multilayer, gradient and composite deposited coatings; development of testing methods, equipment and mathematical models for wear prediction in different conditions (erosion, impact wear, high-temperature erosion).